"מוכנים ליזום מתקפת מנע לחיסול פרויקט הדיוק"

מקור צבאי ששוחח עם השבועון האמריקני ניוזוויק, הזהיר כי ישראל מוכנה לנקוט בצעדי מניעה נגד הפרויקט של חיזבאללה ואיראן. גורם איראני שהגיב לדבריו של הישראלי איים כי לצעד כזה "יהיו השלכות חמורות ביותר"

 

פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה. אילוסטרציה: דובר צה"ל

מקור צבאי ישראלי מאיים כי ישראל מוכנה ליזום מתקפת מנע לחיסול מאמצי ארגון חיזבאללה לקדם את פרויקט דיוק הטילים בדרום לבנון. מן העבר השני, מקור איראני מדגיש כי לצעד כזה "יהיו השלכות חמורות ביותר". כך אמרו בסוף השבוע שני הגורמים לשבועון ניוזוויק.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

המקור הצבאי הישראלי הסביר לשבועון האמריקני כי אחת ממשימותיה החשובות ביותר של ישראל היא לפגוע במאמצי חיזבאללה לייצר חימוש מדויק, דבר העלול להעניק לארגון יתרון אסטרטגי. "עם תרצה לדעת היכן הסיכוי הרב ביותר לסיבוב של אלימות והסלמה במזה"ת", אמר המקור הישראלי, "הרי זה יהיה סביב נושא יכולות הייצור של חימוש מדויק".

אותו מקור אמר עוד כי ישראל לוקחת בחשבון מלחמה רב-זירתית בו-זמנית מול לבנון, עזה וסוריה, "ואפילו סבירות גבוהה של  טילים שישוגרו מאיראן לישראל, מרחק של כאלף ק"מ". על פי הנתונים שפרסם ניוזוויק, לחיזבאללה יש 130 אלף רקטות בדרום לבנון והן מהוות ה"יהלום שבכתר" כוח אל קודס האיראני.

פקיד איראני רשמי השיב לדברי המקור הצבאי הישראלי ואמר לשבועון: "אם ישראל תנקוט פעולה נגד איראן אנו נגיב בעוצמה". מדבריו ניתן להסיק כי יש סימנים לכך שכוח אל קודס ירחיב את התמיכה בשלוחות של משמרות המהפכה מחוץ לגבולות איראן אחרי חיסול סולימאני  ומינוי גנרל מוחמד חיג'זי כסגנו של גנרל קאאני, ממלא מקומו של סולימאני שחוסל. לדברי ניוזוויק, ישראל משוכנעת כי חיג'זי הוא איש המפתח של טהרן בפרויקט דיוק החימוש בלבנון. המקור הצבאי מסר כי ישראל ביצעה 250 תקיפות נגד מטרות איראניות בסוריה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית