מערכת שו"ב חדשה נבחנה בתרגיל נרחב בגולן

חטיבת גולני וחטיבה 7 ערכו אימון בו תרגלו לחימה במתאר לבנוני, במהלכו נבחנה הטמעתה של צי"ד 750 – מערכת השליטה והבקרה החדשה של זרוע היבשה. "תאפשר להגיב באופן מהיר יותר ומדויק יותר במלחמה הבאה"

 
מערכת שו"ב חדשה נבחנה בתרגיל נרחב בגולן

כוחות צה"ל בתרגיל בגולן. צילום: דובר צה"ל 

אוגדת 36, עוצבת "געש", סיימה היום (ה') אימון במסגרתו תורגלה לחימה בזירה הצפונית. בתרגיל, שהתקיים ברמת הגולן, השתתפו שתי החטיבות של האוגדה – חטיבת השריון 7 וחטיבת גולני.

הצצה לאימון: נערכים למלחמה מול חיזבאללה (צילום: דובר צה"ל)

התרגיל הנוכחי הביא לידי ביטוי את המדיניות של חיזוק הרב-זרועיות, כאשר היחידות שתרגלו פעלו כצוותי קרב חטיבתיים. הצוותים הורכבו מכוחות חי״ר, שריון, הנדסה, מודיעין, כוחות אש וארטילריה, כוחות מחיל-האוויר ונוספים, יחד תרגלו לחימה בתוואי שטח מורכב המדמה את לבנון.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

התרגיל נועד, בין היתר, לבדוק את הטמעתה של מערכת השליטה והבקרה החדשה של זרוע היבשה והחטיבה הטכנולוגית ליבשה, ״צי״ד 750״, שפותחה יחד עם חטיבת התקשוב והסייבר של אלביט מערכות. המערכת, סיפרו בצה"ל, נכנסת לראשונה לחטיבות 7 וגולני שהשתתפו בתרגיל, שמטרתו הייתה העלאת כשירות ומוכנות החטיבות ללחימה הבאה בלבנון. לאחר מכן המערכת תיכנס לכלל צה"ל.

"מערכת 'צי״ד 750'", הסבירו בצה"ל, "פותחה בזרוע היבשה, בשיתוף אגף התקשוב וההגנה בסייבר, והיא מאפשרת קישוריות ורשתיות רב-זרועית המשלבת יכולות אש גבוהות, מיצוי מידע מודיעיני, ייצור מטרות ותהליכי פיקוד ושליטה ובכך מחברת את כלל הכוחות והיכולות בשדה הקרב ומעצימה את הקטלניות והמבצעיות של צה״ל. החידושים הטכנולוגיים, מאפשרים לחטיבות למצות את יכולותיהן ולהגיב באופן מהיר ומדויק יותר במלחמה הבאה".

בוחנים את המערכת צי"ד החדשה. סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר (מימין) ומפקד אוגדה 36 תא"ל אבי גיל (במרכז). צילום: דובר צה"ל 

צילום: דובר צה"ל 

כוחות רב-זרועיים בתרגיל. צילום: דובר צה"ל 

"משחיזים את הקצה המבצעי"

מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, התייחס להטמעת המערכת בתרגיל: "בשבועיים האחרונים, אנו עדים לשלבי המבצוע וההטמעה של מערכת  הצי״ד. פרויקט פורץ דרך לתמרון הנסמך על תכנית רב-זרועית ורב-ממדית, המושתתת על ערך השיתופיות ומשפרת משמעותית את הליכי הפיקוד בשדה הקרב. ההתקדמות של זרוע היבשה מהווה מהפכה של ידע מבצעי לכוחות לעמידה במשימתם. מהלך זה, הינו רכיב משמעותי במסגרת תכנית העבודה השנתית של זרוע היבשה, אשר הוגדרה על ידנו כ'שנת השחזת הקצה המבצעי'".

״חטיבות 7 וגולני סיימתם זה עתה תרגילי חטיבה מאתגרים, שהחלו לכאורה במעבר משיגרה לחירום, ישירות להגנה התקפית, השמדת האויב ותמרון מנומר ומשוריין כמובן לעומק ולהסיר את האיום על יישובי מדינת ישראל", אמר מפקד אוגדה 36, תא"ל אבי גיל.

"תמרנתם, תחבלתם ושאפתם להילחם ממש כפי שתלחמו בלבנון. ציווי אחד לפניכם: לנצח במלחמה, הערב, אם זאת תיגזר עלינו. אויבנו ממשיכים לאותת, לאתגר אותנו בכל הגזרות ובמשך כל השנה – בצפון כפי שחווינו בחודשים האחרונים, באיו"ש ובדרום כפי שאנו חווים כמעט מדי שבוע. בכל האירועים כמעט חטיבות 7 וגולני התייצבו. מוכנות, חדות, כשירות, חיבור נפלא של מקצוע ורוח, חיבור בין חי״ר, שריון, הנדסה מודיעין ואוויר. ממש כך עד הנצחון. נפגש בשטחי הכינוס", אמר תא"ל גיל.

אולי יעניין אותך גם