קרן חללי לבנון: כך שולט נסראללה בכלכלת לבנון

ארה"ב הטילה סנקציות חדשות נגד 15 גורמים לבנונים. העיצומים חושפים את הדרך שבה חיזבאללה מנצל את ישויותיו כדי להסתיר העברות כספים לשימוש צבאי של הארגון. "המטרה היא לשבש את הרשת הפיננסית של חיזבאללה"

 

חסן נסראללה. צילום: AP

ארצות הברית הטילה סנקציות נגד 15 אישים מלבנון הקשורים לקרן החללים של חיזבאללה (קרן חללי לבנון) תחת סנקציות. הקרן היא חלק מרשת התמיכה הכספית של חיזבאללה. "סיווגים אלו מדגימים שוב כיצד חיזבאללה משתמש ברשת פיננסית חשאית של חברות על מנת לקדם אינטרסים של איראן, על חשבון העם הלבנוני", נכתב בפרסום של מחלקת המדינה האמריקנית.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

משרד האוצר האמריקני סימן את אטלס אחזקות ועשר מחברות הבת שלה, בבעלות או בשליטה של ​​קרן החללים, כחלק בלתי נפרד מרשת התמיכה הגלובלית של קבוצת הטרור. משרד האוצר האמריקני הכליל תחת הסנקציות את המנהל הבכיר של אטלס אחזקות, קאסם מוחמד עלי באצי, ושני מנהלים או פקידים בקרן, ג'וואד נור אלדין ושייח' יוסף אאסי. 

"הייעוד של הסנקציות הוא לשבש את רשתות ההנחיה הפיננסיות של חיזבאללה ולחשוף את המניפולציה שלה בזירות הפוליטיות והכלכליות הלבנוניות כדי לחזק את השפעתה", נכתב בפרסום.

על פי רשימת הסנקציות המלאה, אטלס אחזקות מחזיקה או שולטת לפחות בעשר חברות במגזרים רבים בלבנון, כולל דלק, תרופות, תיירות ובגדים. בסוף 2017, אטלס הייתה בין כמה גורמים שזוהו ככפופים למועצה המבצעת של חיזבאללה, המנצלת את המראה הלגיטימי והאזרחי של ישויותיו כדי להסתיר העברות כספים לשימוש הצבאי של הארגון.

ג'וואד נור-אל-דין משמש כמנכ"ל קרן חללי לבנון. בתפקיד זה הוא מפקח על התשלומים למשפחות לוחמי חיזבאללה שנהרגו. הוא עובד בצמוד עם בכירי חיזבאללה ומייצג בפומבי את קרן החללים לצד בכירים בחיזבאללה כולל מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

במסגרת התר"ש: המינויים החדשים במטכ"ל

מסדר הקמה ליחידה הרב-ממדית

צו לתפיסת מיליוני דולרים מאיראן לעזה

כך הצליחה איראן לייבא רכיבי מל"טים

סיכה חדשה ללוחמי חטיבת הצנחנים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית