מעדכנים גרסה: סיכה חדשה ללוחמי חטיבת הצנחנים

בחטיבה יעשו היסטוריה, ולאחר עשרות שנים שלא שונה הסמל, יענדו הלוחמים החדשים סיכה חדשה במיקום חדש. "היה לנו חשוב לחדש, אבל מבלי לפגוע במסורת", אמר מפקד חטיבת הצנחנים, אל"מ יובל גז

 

צילום: מתוך אתר צה"ל

היסטוריה בחיל הצנחנים: כמעט 70 שנה לאחר שעוצב לראשונה, ושלושים שנים לאחר ששונה לאחרונה, חטיבת הצנחנים מעדכנת את הסמל שלה ותעניק ללוחמיה סיכה חדשה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי אתר צה"ל, הנחש המעופף (שפיפון), עבר לאחרונה מתיחת פנים, ויוחלף היום (חמישי) בסיכה חדשה. "היוזמה לשינוי היא של מפקד החטיבה, אל"ם יובל גז, שנולדה בעקבות רצון שעלה מהשטח. הראייה החטיבתית היא כי השנה והעשור החדש צריכים להביא איתם עידן של לוחמים מתקדמים, נחושים ועוצמתיים יותר - ושיש לספק להם סמל שייצג אותם בצורה מדויקת", מציינים באתר צה"ל.

הסיכה החדשה שתוענק ללוחמים. צילום: מתוך אתר צה"ל 

הסיכה החדשה תהיה גדולה יותר מקודמתה, אך הסממן המרכזי בסמל, הנחש המכונף נותר במקומו. מלבד הגודל שהשתנה, הלוחמים החדשים יענדו את הסיכה במיקום אחר לגמרי. "עד היום", מסבירים בצה"ל, הסיכה הייתה מוצמדת לכיס החולצה, אבל אחרי מחשבה רבה הגיעו בחטיבה למסקנה שמי שמגיע לשורותיהם - בוחר להיות שם מרצונו, וזה משהו שצריך להיות מופגן על המדים". כעת, המיקום יהיה מעל כיס החולצה השמאלי - יחד עם הסיכות ההתנדבותיות.

"היה לנו חשוב לחדש, אבל מבלי לפגוע במסורת ובהיסטוריה שהסמל מייצג", סיפר אל"מ יובל גז לאתר צה"ל, "כל אלמנט שמופיע בסיכה מתייחס לתכונה אחרת, איתה צריך להזדהות כל לוחם בחטיבה.

"ההשקה של הסיכה תתבצע לאחר מסע של 15 קילומטרים, מבית ינאי ועד לבית ליד, בו תצעד החטיבה בשלמותה. ולאחר ערב מור"קים פלוגתיים עם מפקדי עבר ובכירים לדורותיהם - יוחלפו הסיכות באופן רשמי", אומרים בצה"ל.

"זה אירוע מרגש שקורה לעתים נדירות מאוד. המפגש בין מפקדי עבר לעתיד הוא מיוחד במעמד הזה, בעיקר כשהסמל החטיבתי עומד על הפרק. מדובר בצעד אומנם קטן, אבל משמעותי, שמצביע על הכיוון אליו מתפתחת היחידה. אני מאמין כי הלוחמים בחטיבה יראו בסמל החדש מקור גאווה שיעודד אותם לרצות להיות טובים אפילו יותר, ולהגשים את כל הערכים שהסיכה באה לייצג, כי בסוף - מה שחשוב הוא לא הסיכה, אלא הלוחם שעונד אותה", אמר מפקד החטיבה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית