אחרי הדיווחים על הצטרפותה ל-NSO: מונה ממלא מקום לתא"ל בן אברהם

אייל סמואלוב, סגנה של הצנזורית הראשית היוצאת תא"ל אריאלה בן אברהם, ימלא את מקומה עד בחירת צנזור קבוע. על פי דיווחים, תא"ל בן אברהם תצטרף לחברת הסייבר הישראלית

 

תא"ל אריאלה בן אברהם. צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון, נפתלי בנט, מינה היום (ג׳) את אייל סמואלוב לתפקיד ממלא מקום הצנזור הצבאי הראשי. סמואלוב, המכהן כיום כסגן הצנזורית, יחליף בתפקידו את תא"ל אריאלה בן אברהם שכיהנה בתפקיד מאז שנת 2015. על פי דיווחים, תא"ל בן אברהם תפרוש מצה"ל ותצטרף לחברת הסייבר הישראלית NSO, ששמה עלה בחודשים האחרונים במסגרת פרשיות שליליות. סמואלוב ייכנס לתפקידו עד למינוי צנזור קבוע.

גיוסה הצפוי של תא"ל בן-אברהם, שעוסקת בשנים האחרונות בנושאי מידע בצה"ל ושירותי הביטחון הישראליים ברשתות החברתיות, הוא חיזוק משמעותי לצוות ההסברה של NSO. דמותה הציבורית-ממלכתית יכולה לספק תווית אמינות ומהימנות לנרטיב של NSO.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

שר הביטחון, נפתלי בנט, התייחס למינוי ואמר: "ברצוני להודות לתא"ל אריאלה בן אברהם על 32 שנות עשייה משמעותית למען ביטחון ישראל. בחמש השנים האחרונות עמדה אריאלה בצומת שבין זכות הציבור לדעת להגנה על ביטחון המדינה, ועשתה זאת במקצועיות, בתבונה ובהצלחה. אריאלה הייתה נכס למערכת הביטחון, ואני מאחל לה הצלחה רבה בהמשך הדרך".

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, נפרד מבן אברהם: ״אריאלה מסיימת 30 שנות שירות משמעותיות בצה״ל בשורת תפקידים במערך הדוברות וכצנזורית הראשית, ואת כל אלה עשתה בהצלחה רבה ותרומתה הייתה משמעותית ביותר. על הצנזורית הראשית הוטלה משימה רגישה ומשמעותית ביותר: להוות הגורם המאזן בין צורכי הביטחון והשמירה על סודותיה החיוניים של המדינה לבין החובה לאפשר תקשורת חופשית, המתבססת על שקיפות מרבית לציבור הישראלי. בארבע השנים וחצי בהן הופקדה המשימה הזאת בידיה של אריאלה היא הצליחה לנווט ביד בוטחת, שקולה, מאוזנת ומקצועית בין שני העולמות הללו - ועל כך תודתי והערכתי״".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית