שמירה על הביטחון והטבע: צה"ל ורט"ג חתמו על אמנה משותפת

הצבא ורשות הטבע והגנים חתמו על אמנה המסדירה את התנהלות היחידות הצבאיות השונות לצד הטבע והחי

אלוסטרציה: מתוך אתר צה"ל 

צה"ל ורשות הטבע והגנים חתמו היום (ג') על אמנה משותפת, המסדירה את התנהלות יחידות צה"ל לצד הטבע והחי. ברשות הטבע והגנים הסבירו כי "בבסיס גיבוש האמנה, עומדת החשיבות שצה"ל מייחס לשמירה על ערכי הטבע, הנוף והמורשת, בכל מקום בו יפעלו יחידותיו, בכפוף לצרכים הביטחוניים. האמנה מסדירה את שיתוף הפעולה בתחומים בהם שמירת הטבע ושמירת הביטחון עולים בקנה אחד".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ראש אגף התכנון, אלוף אמיר אבולעפיה, אמר לאחר חתימת האמנה כי ״צה"ל מחנך לאהבת הארץ ושמירת ערכי הטבע והמורשת במדינה, תוך חיזוק תחושת השייכות למקום. זה קורה דרך מסעות, תרגילים, סיורים ואף טיולים. בדרך זו זכינו להכיר מקומות ייחודים, פינות חמד נסתרות ונגענו בפיסות של היסטוריה ומורשת יהודית וישראלית, השזורות לאורכה ורוחבה של המדינה".

על פי ראש אג"ת, "לצה"ל כיום, השפעה ישירה על נתחים עצומים של שטחים במדינת ישראל (שטחי אש, שטחי אימונים, מרחבים סגורים בגזרות שונות לרבות בט"ש ולחימה ועוד). באחריותנו כארגון בעל השפעה כה עצומה לפעול במידת הממלכתיות הנדרשת, ולדעת: לחיות בצוותא עם ציבור המטיילים; לאפשר שחרור של שטחים אשר ישמשו כשמורות טבע עבור הציבור; להנחיל נורמות ותרבות של שמירה על ערכי הטבע בקרב יחידותינו ואנשינו; לפעול בתיאום במצבי חירום ומלחמה. למסד מנגנונים שיאפשרו שיתופי פעולה ותיאום מיטבי".

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, התייחס לחתימה על האמנה: "מדובר בעוד צעד חשוב בחיבור החיילים והמפקדים לשמירה על ערכי הטבע והמורשת לצד כל הפעילות החשובה של הצבא בשמירה על ביטחון המדינה ותושביה. החיבור החשוב הזה אינו חדש והאמנה רק מייצרת הסדרה נוספת. אנחנו שמחים על חתימת המסמך ומצפים שגם אחרי השחרור ימשיכו החיילים להוביל תרבות של אכפתיות לטבע, למורשת ולסביבה".

הכתבות הכי נקראות באתר:

ערוצי המימון של איראן לג'יהאד האסלאמי

דילמת המוסד: הריגול הישראלי בצל הקורונה

בהלת הקורונה: כך נערך צה"ל במסגרת המשבר

המערכת ששואפת לייעל את עבודת לוחמי צה"ל

הודו תפסה אונייה ובה ציוד לפיתוח יכולות גרעין

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית