בכיר בחיל הים: חלו שינויים באיומים על זרוע הים

קצין בכיר בחיל הדגיש כי האיום העיקרי שעמו מתמודד היום חיל הים הוא טילי חוף-ים. הגורם אמר עוד כי תוך פחות משנה יסתיים שדרוג המכ"ם בספינות סער 4.5 וסער 5

 
בכיר בחיל הים: חלו שינויים באיומים על זרוע הים

ספינת סער 5 של חיל הים עוגנת בבסיס בחיפה. צילום: דובר צה"ל 

מקור בכיר בחיל הים אומר כי חל שינוי בהערכת האיומים של החיל, והאיום המרכזי הנוכחי הוא טילים מתקדמים נגד כלי שיט המשוגרים מהחוף, טילי חוף-ים. לסוריה ישנם טילים נגד ספינות מדגם 'יאכונט' המשוגרים ממערכות יבשתיות, ואילו איראן סיפקה טילים נגד אניות לארגוני טרור, כולל חיזבאללה בלבנון. את הדברים אמר הבכיר לאתר הביטחוני ג'יינס.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

לדבריו, "השתנו חוקי המשחק. בעבר נהג חיל הים להתאמן בקרבות צי-נגד-צי. זה עדיין תרחיש משמעותי, אך עתה, נוכח הפריסה הגדולה של טילי חוף-ים בארצות שונות באזור, ארגון עוין אינו חייב להחזיק צי שלם".

ג'יינס דיווח מפי אותו מקור צבאי כי תוך פחות משנה יסתיים שדרוג של מערכות המכ"ם בספינות סער 4.5 וסער 5 בחיל הים. בסטי"לים סער 4.5 מתקינים מכ"םELM-2258 ALPHA תוצאת אלתא/התעשייה האווירית, המיועד בעיקר לכלי שיט קטנים. בספינת סער 5 "להב" הותקנה מערכת ELM-2248 MF-STAR שתשמש בסיס למכ"ם שיותקן בעתיד בספינת סער 6, הנבנית עתה בגרמניה. עם זאת, ייתכן שבסער 6 יותקן מכ"ם ALPHA.

כל השדרוגים הללו יאפשרו לזרוע הים הישראלית להתמודד עם איומים אוויריים מורכבים, לראות אותם ברזולוציות גבוהות ולהבדיל בין סוגים שונים של איומים. חתימת המכ"ם העתידית של ספינת סער 6 תהיה נמוכה עד כמה שאפשר, אמר המקור הצבאי לג'יינס.

הכתבות הכי נקראות באתר:

ערוצי המימון של איראן לג'יהאד האסלאמי

דילמת המוסד: הריגול הישראלי בצל הקורונה

בהלת הקורונה: כך נערך צה"ל במסגרת המשבר

המערכת ששואפת לייעל את עבודת לוחמי צה"ל

הודו תפסה אונייה ובה ציוד לפיתוח יכולות גרעין

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל