בהלת הקורונה: כך נערך צה"ל במסגרת המשבר

הצבא הודיע על היערכות לטיפול בנושא במידה ויידרש. על פי נתוני הצבא, עשרות חיילים נמצאים בבידוד במסגרת המאבק להתפשטות הנגיף. שניים מהחיילים באו במגע עם משלחת דרום קוראנית, אחרים בודדו לאחר שחזרו מחו"ל

בהלת הקורונה: כך נערך צה"ל במסגרת המשבר

אילוסטרציה: מתוך אתר צה"ל

בצה"ל הודיעו היום (א') על היערכות לטיפול בנושא מניעת התפשטות נגיף הקורונה, במידה ויידרשו. באתר צה"ל צוין כי "האחריות על טיפול ומניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל נמצאת בידי משרד הבריאות והמל״ל (המטה לביטחון לאומי). עם זאת, צה״ל נערך לסייע בטיפול בנגיף הקורונה ככל שיידרש, נמצא בקשר רציף עם משרד הבריאות ופועל בהתאם להנחיותיו". ההודעה של צה"ל מתפרסמת לאחר הגילוי על קבוצה של תיירים דרום-קוריאנים שנדבקו בנגיף וביקרו לאחרונה בישראל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מצה"ל נמסר כי עד כה התגלו שני חיילים שפגשו במשלחת הקוריאנית - אחד במסגרת צבאית ואחר בנסיבות אזרחיות, וכעת הם מצויים בבידוד. בנוסף, מספר לוחמי מג״ב אשר פגשו במשלחת ו-26 חיילים שחזרו מחופשה פרטית בחו״ל (מרביתם מתאילנד), מצויים גם הם בבידוד. בנוסף למקרים אלה, החליטו בצה"ל להשיב את הנספח הצבאי בסין. לאחר חזרתו הוא שהה בבידוד עם משפחתו על פי ההנחיות. בנוסף, אומרים בצה"ל, "מתחילת החודש הופצו הנחיות מקצועיות לסגלי הרפואה ולמשרתים בצה״ל כיצד יש להתגונן מפני הנגיף, וכיצד לנהוג באשר לנסיעה לחו״ל.

מוקדם יותר דווח באתר YNET כי מערכת הביטחון נערכת לקלוט לראשונה כ-200 אזרחים דרום-קוריאנים השוהים בישראל בימים אלה, לבידוד במתקן מדרום לירושלים. על יפ הדיווח, המתקן שנבחר הוא מדרשת הר גילה, המשמש למטרות אירוח של גורמים בצה"ל ולקורסים במסגרת צבאית.

אולי יעניין אותך גם