הודו תפסה אונייה סינית ובה ציוד לפיתוח יכולות גרעין

הרשויות בהודו עצרו בתחילת החודש אוניית משא סינית, שהייתה בדרכה לפקיסטן, ועליה התגלה ציוד לייצור מנועים לטילים בליסטיים. ככל הנראה, מדובר בחלק משיתוף הפעולה בין סין לפקיסטן בתחום הטילאות, שמטריד מאוד את ההודים

ניסוי של פקיסטן בטיל בליסטי

הודו עצרה בראשית פברואר 2020 אוניית משא סינית, בשם Da Cui Yun, שהייתה בדרכה לנמל Qasim שבפקיסטן. על סיפון האונייה הסינית, שנמצאת בבעלות חברת הספנות הסינית COSCO, התגלה ציוד לייצור מנועים לטילים בליסטיים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

האונייה, אשר פועלת תחת דגל של הונג קונג, נעצרה על ידי פקידי המכס ההודי בנמל Gujarat's Kandla ההודי, שם ביצעה האונייה שטעון מכולות בדרכה ליעדה. פקידי המכס עצרו את האונייה סמוך למועד יציאתה מהנמל לכיוון פקיסטן על סמך מידע מודיעיני, שהתקבל בזמן אמת על ידי המודיעין ההודי. הממשל ההודי לא פרסם מהו המידע המודיעיני אשר הנחה את פקידי המכס בחיפוש באונייה הסינית, אך ככל הנראה מדובר במידע שהגיע מגורמים מהונג קונג.

הציוד שהתגלה לא הוצהר על ידי האונייה הסינית, ועם תפיסתו הכריזו הסינים שמדובר בציוד המשמש לייצור מערכות אזרחיות. הציוד שהתגלה משמש לייצור מנועי טילים בליסטיים, ועל פי החשד של ההודים הם היו צפויים להגיע לתעשיית הגרעין הפקיסטנית, לשיפור יכולות הייצור של הטילים הבליסטיים נושאי ראשי הקרב הגרעיניים שברשותה.

שיתוף הפעולה בין סין ופקיסטן בתחום הטילים הבליסטיים נושאי ראש נפץ גרעיני החל ב- 1989. במהלך שנה זו נחתם הסכם בין הצדדים לרכישת 34 טילים בליסטיים גרעיניים סינים מדגם M-11 על ידי פקיסטן. טילים אלה סופקו במהלך השנים והיום מהווים את חוד החנית ביכולת התקיפה הגרעינית של פקיסטן.

בחודשים האחרונים אף בוצעו מספר ניסויי ירי של טילי שיוט לטווחים ארוכים תוצרת התעשייה הביטחונית הפקיסטנית בסיוע סיני. טילי השיוט הפקיסטניים, נושאי ראשי קרב גרעיניים, מיועדים לפגיעה במטרות יבשתיות בטווחים של עד 2500 ק"מ.

שיתוף הפעולה שבין סין ופקיסטן, בדגש בתחומי הטילאות הבליסטית, טילי השיוט ויכולות הגרעין, מטריד מאוד את השלטון ההודי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית