המסוק ה-500: ציון דרך משמעותי לצ'ינוק של בואינג

בואינג מסרה לאחד מלקוחותיה את מסוק התובלה הכבדה CHINOOK ה-500 במספר. הצ'ינוק הוא אחד משני המועמדים לרכש של חיל האוויר הישראלי

 

מסוקי צ'ינוק של בואינג. צילום (ארכיון): באדיבות החברה

חברת בואינג מסרה השבוע ללקוח את מסוק התובלה הכבדה CHINOOK CH-47 ה-500 במספר. מסוקים אלו טסים בצבא ארה"ב ובחילות אוויר רבים ברחבי העולם.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

כזכור, צ'ינוק הוא אחד משני המועמדים של חיל האוויר הישראלי להחלפת מסוקי ה"יסעור" המתיישנים. משלחת של טייסי מסוקים של חיל האוויר ערכה לאחרונה בארה"ב סדרת טיסות מבחן, בדיקה והערכה של המסוקים, לקראת ההחלטה אם לרכוש מסוקי צ'ינוק או מסוקי KING STALION תוצרת לוקהיד מרטין.

מסוקי צ'ינוק טסים מאז שנת 1962 והשתתפו במלחמות ווייטנאם, עיראק ואפגניסטן וצברו שעות טיסה רבות. הדגם CH-47F  הוא הדגם החדיש והמתקדם יותר של מסוקי צ'ינוק ונערכו בו שינויים ושדרוגים רבים. גוף המסוק נבנה מחדש והותקנו בו מערכות אביוניקה ומחשוב חדשות.

על פי דיווחים שונים, השינויים שבוצעו במסוקי התובלה מבוססים על לימוד לקחי פעילות מבצעית של המסוקים בחזיתות שונות ברחבי העולם. אחת מתכונותיו הייחודיות של המסוק היא שני רוטורים עיליים והיעדר רוטור זנב, תכונה שחברת בואינג מייחסת לה יתרונות מבצעיים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

צה"ל ושב"כ סיכלו תשתית סייבר של חמאס

דו"ח: "איראן העבירה כספים למשפחות 'שהידים'"

האפליקציה שמלמדת את החיילים על האויב

עם הפנים לאסיה: החברות הישראליות בסינגפור

אלביט משיקה מערכת סימולציה ללוחמה אלקטרונית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית