צפו: מערכת לייזר של רפאל מיירטת להקת רחפנים

החברה הודיעה כי סיימה בהצלחה סדרת ניסויים בדרום הארץ, במסגרתה מערכת Drone Dome יירטה מטרות מתמרנות וקבוצת רחפנים. שלבי היירוט כללו איתור יעד, מעקב ביום ובלילה ויירוט על ידי קרן לייזר רבת עוצמה

צפו: מערכת לייזר של רפאל מיירטת להקת רחפנים

להקת הרחפנים שיירטה מערכת Drone Dome. צילומים וסרטונים: רפאל מערכות לחימה מתקדמות

רפאל הודיעה כי סיימה סדרת ניסויים מוצלחת במערכת Drone Dome – מערכת לייזר ליירוט רחפנים. במסגרת הניסוי, המערכת של רפאל יירטה להקת רחפנים וכן מטרות מתמרנות. 

צפו בניסוי:

ברפאל הסבירו כי במסגרת סדרת ניסויים שנערכו לאחרונה בדרום הארץ, מערכת ה- Drone Dome יירטה את המטרות השונות באמצעות קרן לייזר. שלבי היירוט כללו איתור יעד, מעקב באור יום ובתנאי לילה, ולבסוף, יירוט על ידי קרן לייזר רבת עוצמה.

מערכת Drone Dome

מערכת ה-Drone Dome של רפאל נועדה להתמודד עם איום רחפנים ומל"טים הן בהגנה על  כוחות ומתקנים צבאיים, והן בהגנה על יעדים אזרחיים, כמו שדות תעופה, מתקנים ציבוריים ותשתיות אסטרטגיות.

"Drone Dome מיועדת לספק הגנה יעילה, מהירה וניידת של מרחב אווירי מפני מל"טים עוינים, תוך שילוב של תת מערכות לזיהוי ובקרה, ולמעשה נותנת הגנה של 360 מעלות בשטח בו היא מוצבת. המערכת היא מודולרית, ניידת ונבנית בהתאמה אישית לצרכים והדרישות הספציפיים של המשתמש, תוך שמירה על בטיחות ברמה גבוהה לצמצום הנזק לסביבה. המערכת נמכרה כבר למספר לקוחות ברחבי העולם, ביניהם הצבא הבריטי", מסבירים ברפאל.

לפני כמה שבועות הודיע משרד הביטחון על פריצת דרך בתחום נשק הלייזר - תוספת משמעותית למערך ההגנה הרב-שכבתית של מדינת ישראל. הבשורה היא כי עוד השנה ייערך ניסוי ראשון של מערכת הנשק ליירוט פצמ"רים, טילי נ"ט ורקטות. טווח המערכת כחמישה ק"מ, והיא תהיה תואמת איומים הן בגבול הצפוני מול איומי חיזבאללה והן מול איומי הטרור ברצועת עזה.

מדובר, על פי משרד הביטחון, בשלוש תכניות לפיתוח מדגימי לייזר: מערכת קרקעית משלימה ל'כיפת ברזל'. שכבת הגנה נוספת; לייזר מתמרן להגנה על כוחות מתמרנים בשטח; מדגים לייזר מעל לעננים להגנה על מרחבים גדולים המותקן על פלטפורמה אווירית. פיתוח המערכות הוא בהשתתפות התעשיות הביטחוניות, ובראשן אלביט מערכות ורפאל, ומוערך במאות מיליוני שקלים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

הערכה: אבני יסוד לטיל בין-יבשתי גרעיני איראני

סכנת קורונה: האם יש איום על מפעלים ביטחוניים?

דיווח זר: אלביט מוכרת עמדות נשק לאינדונזיה

התחרות על החלפת הבראדלי יוצאת (שוב) לדרך

כולל אופציה ישראלית: ארה"ב בחנה מערכות לנגמ"שים

אולי יעניין אותך גם