גופים בישראל ממשיכים להתבסס על מערכות הפעלה ישנות

חברת ESET משחררת התראה אודות בעיה בגרסת מוצר המתאימה למערכות הפעלה ישנות. נראה כי למרות המלצות מיקרוסופט והמערך, ארגונים בישראל לא ממהרים לשדרג - גם על חשבון אבטחת מידע

גופים בישראל ממשיכים להתבסס על מערכות הפעלה ישנות

By This screenshot is captured and uploaded by Tyomitch (talk · contribs) on 30 July 2007, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=1257479

גופים בישראל ממשיכים להתבסס על מערכות הפעלה ישנות מסוגים כגון WinXP ו-2003. זאת, למרות כל ההמלצות של מיקרוסופט לעבור לWIN10 בהיבט אבטחת מידע. המלצות כאלו ניתן למצוא גם אצל מערך הסייבר הישראלי וגם אצל רגולטורים ממשלתיים במדינות אחרות בעולם. אולם, מסתבר שהמלצות לחוד ומציאות לחוד.

לצד בעיות האבטחה הנובעות משימוש במערכות הפעלה ישנות, חלקן ללא עדכוני אבטחה מטעם היצרן, גם תוכנות אבטחת מידע מפסיקות לעבוד על מערכות ישנות כאלו. יצרני מוצרי האבטחה מפיצים לשוק גרסאות חדשות כאשר חלקן אינן תומכות במערכות הפעלה ישנות. כך נוצר מצב שגופים בישראל אינם מוגנים כלל.

זו גם הסיבה שבימים האחרונים הפיצה חברת ESET, יצרנית מוצרי אבטחה, פרסמה הודעה ללקוחותיה המשתמשים בגרסאות 6.5 ומטה. מדובר בגרסאות ישנות של מוצר האבטחה. "בעדכון המודולים האחרון לחלק מגרסאות 6.5 וגרסאות 5 ישנות, נתקלנו בתקלה אשר עשויה להשבית מספר מודולים במוצר. התקלה מתרחשת בעקבות תעודה שפג תוקפה עבור גרסאות ישנות בתאריך 7.2.2020, בעקבות כך ה-EKRN (היישום של ESET) לא טוען את קבצי ה-DLL הנחוצים לתפקוד מלא של המוצר. מפתחי ESET מודעים לתקלה ועובדים בקדימות הגבוהה ביותר כדי לפתור את התקלה ולהחזיר את תפקוד המוצר. גרסאות 6.6 ומעלה אינן מושפעות מהתקלה", נכתב בהודעת החברה.

על פי הפרסום, החברה שחררה קובץ תיקון לחלק מהבעיות. כאמור, על פי אתר החברה, גרסה 6.5 נועדה למערכות Microsoft Windows Server 2003 — 2012 R2.