דו"ח: "איראן העבירה כספים למשפחות 'שהידים'"

על פי מרכז המידע למודיעין ולטרור מאיר עמית, "ארגון צדקה" איראני המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי, העביר כשני מיליון דולרים לאלפי משפחות של "שהידים" ברצועת עזה. כך, על פי כותבי הדו"ח, התבצעה העברת הכספים המורכבת

הכספים ניתנו בעמדות לזכר קולימאני. צילום: AP

האם איראן מצליחה להעביר כספים עבור משפחות מחבלים ברצועת עזה? על פי מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית, איראן העבירה, באמצעות קרן חברתית לכאורה, כספים למשפחות ברצועת עזה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי דו"ח של המרכז, בסוף החודש שעבר הועברו הכספים דרך ארגון המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי. להערכת מרכז מאיר עמית, מדובר בכשני מיליון דולרים בסך הכל. "4,800 משפחות של 'שהידים' קיבלו סכום שנע בין 300-600 דולרים", נכתב בדו"ח.

הדו"ח של מרכז המידע מפרט את ההליך באמצעותו הגיעו הכספים מאיראן. "בתהליך מעורבים מספר גופים: קרן השהיד האיראנית, שלוחותיה בלבנון (מוסד השהיד פלסטין המשתף פעולה עם קרן השהיד של חיזבאללה), הבנק הלאומי האסלאמי (שהינו מוסד של חמאס) ואגודת הצדקה אלאנצאר ברצועה המזוהה עם הג’יהאד האסלאמי, שהיא הזרוע הביצועית לחלוקת הכספים".

חלוקה בעמדות זיכרון לסולימאני

במרכז מאיר עמית כי הכסף חולק על ידי אגודת הצדקה במשרדיה ברצועת עזה, והכספים הועברו למשפחות שאנשיהן נהרגו במהלך האינתיפאדה השנייה (שנת 2000) ועד אחרי מבצע "צוק איתן" (2014). "בעת חלוקת התלושים הוצבו במשרד אגודת אלאנצאר תמונתו של קאסם סולימאני, שחוסל ע”י ארה”ב בסיכול ממוקד, דגל איראן, והלוגו של מוסד השהיד פלסטין והכתובת 'איראן עם משפחות השהידים'. כל זאת כדי להאדיר את איראן ולחזק השפעתה בקרב הציבור העזתי", נכתב בדו"ל של מרכז מאיר עמית.

במרכז מאיר עמית מדגישים כי סכומי כסף אלה שמועברים על ידי איראן "שהידים", הם לא היחידים שטהרן מעבירה לרצועת עזה. "בנוסף לכך, סכומי כסף נוספים, קטנים יותר, מועברים ע”י איראן לקטגוריות נוספות של משפחות שהידים ברצועה, למשל הרוגי מבצע 'צוק איתן' ומשפחות שהידים מהרצועה, אשר הרשות הפלסטינית החליטה להפסיק להן את הסיוע הכספי בשל השתייכותם לחמאס. התשלומים לקטגוריות הנוספות מועברים בערוצים נוספים ולא רק דרך אגודת הצדקה אלאנצאר", נכתב עיקרי הדו"ח.

בדו"ח מוזכר עוד כי "בנוסף לכך, הודיעה איראן, בעיצומו של גל הטרור העממי ביהודה ושומרון, על תמיכה של 7,000 דולרים לכל משפחת 'שהיד' ו-30,000 דולרים לכל משפחה שביתה נהרס ע”י ישראל". במרכז מאיר עמית מציינים לגבי העברות כספים אלה כי לא ברור מתי ובאיזה ערוץ הן בוצעו.

הכתבות הכי נקראות באתר:

משרד הביטחון החל בייצור סדרתי של האיתן

פעם נוספת: איראן נכשלה בשיגור לוויין לחלל

דיווח: אלביט מוכרת עמדות נשק למדינה מוסלמית

אלביט זכתה בחוזה גדול לאספקת מגן רקיע

רפאל מציעה להודו מערכת כיפת ברזל ימית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית