נלחמים בקורונה: קבוצת עליבאבא מקימה אתר ייעודי לרכש ציוד רפואי

קבוצת עליבאבא מקימה פלטפורמה לאספקה ישירה של ציוד רפואי מכל העולם לצוותי הרפואה הנאבקים בנגיף הקורונה בסין

נלחמים בקורונה: קבוצת עליבאבא מקימה אתר ייעודי לרכש ציוד רפואי

globalsource.alibaba.com

קבוצת עליבאבא, הבעלים של ענקית המסחר עלי אקספרס, הודיעה כי היא משיקה פלטפורמה אשר תסייע באספקה מואצת של ציוד רפואי דחוף, על ידי חיבור ישיר בין ספקי ציוד רפואי ברחבי העולם לבין צוותי רפואה הנמצאים במוקד התפרצות נגיף הקורונה. 

עליבאבא אף מכריזה על קרן ייעודית, בהיקף מיליארד יואן סיני, שהם יותר מ- 140 מיליון דולר, אשר הוקמה ב-25 לינואר, יומיים לאחר הטלת ההסגר על מוקד התפרצות הנגיף בעיר ווהאן. הקרן תשמש לרכישת ציוד רפואי חיוני מספקיות בכל העולם, כולל ישראל, ואספקתם לצוותי הרפואה בוואהן ובערים נוספות שנפגעו מהנגיף.

עליבאבא השתמשה ביכולותיה הטכנולוגיות וניסיונה בתחום המסחר המקוון להקמת האתר הייעודי אשר ישמש כפלטפורמת המנגישה את המידע לספקים, גדולים כקטנים, בכל העולם. עליבאבא תפרסם את המפרטים של הציוד הרפואי הנחוץ, לרבות הסוגים, הדגמים וכמויות המוצרים, וזאת על סמך מידע שנאסף מבתי החולים והרשויות המקומיות. באמצעות הפלטפורמה, הספקים יוכלו להעביר מידע על המוצרים שנמצאים ברשותם ולאחר תהליך של אישור הספק והסחורה, תחל עליבאבא בתהליך הרכש. המוצרים שיירכשו באמצעות הפלטפורמה, יסופקו לבתי החולים על בסיס רמת דחיפות ועדיפות.

עליבאבא מתחייבת לאספקה מהירה ובטוחה, ופועלת בשיתוף פעולה הדוק עם מרכזי הפצה לוגיסטיים בעולם, על מנת לספק פתרונות שילוח יעילים ומתוזמנים היטב. קייניאו (Cainiao), החטיבה הלוגיסטית של עליבאבא, השיקה את מיזם "הערוץ הירוק" אשר יחד עם גורמי תעשייה בסין, ומחוצה לה, יבטיח משלוח מואץ של הציוד.

במכתב שהפיצה החברה לספקי ציוד רפואי בכל העולם, כולל בישראל, נכתב כי עם סיום חופשת ראש השנה הסיני, הציפייה היא לכמות גדולה של אנשים שחוזרים למקום עבודתם. זאת, על רקע המאבק בוירוס הקורונה אשר נמצא בשלב קריטי. במכתב מפורט, בין היתר, הציוד הנדרש אשר כולל מסכות הגנה (רפואיות ורגילות), חליפות הגנה, כפפות ומשקפיים להגנה על הצוותים הרפואיים ועוד.

החל מיום ב', 3 בפברואר, עליבאבא כבר סיפקה ציוד רפואי שהגיע מ-15 מדינות, כולל סחורות שנרכשו ונתרמו באופן עצמאי, ל-18 בתי חולים במחוזות הוביי, ג'גיאנג ואנחוי (Hubei, Zhejiang ו-Anhui בהתאמה).

אולי יעניין אותך גם