הלובי הביטחוני ניצח: דרום אפריקה תמשיך לייצא למפרץ

מטעמי זכויות אדם, ניסתה דרום אפריקה לאכוף סעיף בייצוא הביטחוני, שיאפשר לה לפקח כי תוצרת ביטחונית של חברות מקומיות לא תגיע לגורם שלישי. הסעיף עלול היה לגרום לנזק כלכלי אדיר לחברות הביטחון, שיצאו למסע לובי אינטנסיבי. כעת, ההחלטה של הממשלה שונתה

בן סלמאן. יורש העצר של סעודיה. צילום: AP

פעילות הלובי של חברות הביטחון בדרום אפריקה הצליחה לשנות את החלטת המדינה, לפקח ולבקר את תהליך הייצוא למדינות שונות בעולם כמו סעודיה ואיחוד האמירויות. כעת, דרום אפריקה צפויה לשחרר את הפקק מעסקאות נשק בהיקף של יותר ממיליארד דולר שהוקפאו. כך אמר לסוכנות הידיעות רויטרס גורם בכיר בגוף ההייצוא של דרום אפריקה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי רויטרס, חברות מקומיות בדרום אפריקה פעלו מול הממשלה במשך חודשים ארוכים כדי לשנות סעיף בתקנות הייצוא, שחייב לקוחות זרים לאפשר לפקידים בממשל ביוהנסבורג לבדוק את המתקנים שלהם. זאת, כדי לאמת שנשק לא מועבר לצד שלישי.

סעודיה ואיחוד האמירויות, שעסוקות במלחמה בתימן, קונות לפחות שליש מייצוא הנשק של דרום אפריקה. הם סירבו להסכים לבדיקות מכיוון שהם ראו בו פגיעה בריבונותם, כך אמרו גורמים בתעשייה בדרום אפריקה לרויטרס בנובמבר.

הייצוא למדינות מפרץ וצפון אפריקה מהווה מקור הכנסה מרכזי עבור חברות ביטחון מקומיות, ביניהן דנל, Paramount Group ו Rheinmetall Denel Munition, מיזם משותף בין דנל לבין ענקית התעשייה הגרמנית Rheinmetall (RHMG.DE). החברות הביטחוניות איימו כי במידה והסעיף לא ישתנה מאות בני אדם יאבדו את עבודתם

הכתבות הכי נקראות באתר:

על הפרק: פגישה בין נתניהו לבן סלאמן עד הבחירות

"שת"פ אסטרטגי": תע"א מרחיבה פעילות בהודו

אלביט תספק מערכות למטוסי הדור הבא של דרום קוריאה

חברה מישראל גילתה חולשה באפליקציה פופולרית

"קרב אימתני" על המסלול: F-35 VS McLaren Speedtail

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית