הסלון האווירי בסינגפור: עשרות חברות ביטלו, הישראליות לא מוותרות

עשרות חברות שנרשמו לאחד מאירועי התעופה והביטחון הגדולים בעולם ביטלו, ובתוכן גם חברות ענק כמו לוקהיד מרטין ורייתיאון. המארגנים צמצמו בחצי את כמות הכרטיסים בהשוואה ל-2018. משרד הבריאות בישראל הוציא אזהרת נסיעה למדינה, אך במשרד הביטחון מבהירים: "הביתן ייפתח"

 
הסלון האווירי בסינגפור: עשרות חברות ביטלו, הישראליות לא מוותרות

מתוך הסלון האווירי בסינגפור (ארכיון) 

התפשטות מגיפת הקורונה ממשיכה להשפיע על הכלכלה העולמית. בעקבות החשש מהנגיף, הסלון האווירי של סינגפור, אחד האירועים הגדולים בתחום התעופה והביטחון, ספג מכה קשה. האירוע, אשר מתקיים פעם בשנתיים, צפוי להיפתח מחר (11 בפברואר) ולהסתיים ב-16 בפברואר. 

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, מארגני האירוע טוענים כי יותר מ-70 מציגים בתערוכה הודיעו כי לא יגיעו. בנוסף, אומרים המארגנים, כמות הכרטיסים לאירוע תעמוד על כמחצית בלבד מהכמות של שנת 2018. עד כמה המכה קשה? בין המציגים שהודיעו על ביטול הופעתם נמצאות חברות ענק כמו לוקהיד מרטין ורייתיאון.

לשתי הענקיות מצטרפות מספר חברות תעופה וחלל וביניהן: Textron, בומברדיה ויחידת המפרץ של General Dynamics. חברת המטוסים המסחרית של סין, המפתחת את מטוס ה-C919, יחד עם תשע חברות סיניות נוספות, לא ישתתפו בתערוכה.

החברות הישראליות לא מבטלות

במהלך היום הוציא משרד הבריאות הודעת אזהרה לגבי נסיעה למקומות בהם התפרץ הנגיף, ביניהם גם סינגפור. במשרד הביטחון הבהירו כי הביתן הישראלי מתקיים כמתוכנן למרות האזהרה.

"התערוכה הביטחונית בסינגפור הינה מהחשובות בעולם ומשרד הביטחון יפתח בה את הביתן הלאומי לפי התכנון. נציגות בכירה של המשרד תגיע לתערוכה ותקיים בה את הפעילויות שתוכננו. משרד הביטחון ממשיך לקיים הערכות מצב שוטפות, יחד עם כלל הגורמים בארץ ובחו"ל", נמסר ממשרד הביטחון.

בחברת Experia, המארגנת את הסלון האווירי בסינגפור, ניסו להרגיע את המצב. המנכ"ל, לקט צ'ט לאם, אמר לכתבים שמספר החברות שלא יגיעו לאירוע הוא פחות מ-8% מאלו שנרשמו אליו וחתמו על חוזי השתתפות. לדבריו, כמות המטוסים בתערוכה יהיה נמוך יותר מאשר בשנת 2018, אך החברה עדיין צופים כי יוצגו בה 40 עד 45 כלים.

בתצוגה מקדימה שהתקיימה אתמול לכלי התקשורת באתר התערוכה, נצפו כמה חללים ריקים שבהם היו עמדות של מציגים שהודיעו על ביטול הגעתם. מארגני התערוכה מחייבים את המשתתפים לבצע בדיקות חום עם הגעתם. המצב מרתיע את המשתתפים מללחוץ ידיים כחלק מאמצעי המניעה להגנה מפני הנגיף. בסינגפור נרשמו 40 מקרים של גילוי הנגיף, שהעלו בסוף את רמת האיום מהתפשטות המגיפה.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022