פיגוע בי-ם, הפס"ד ביו"ש ותקיפה בדרום: מתח ביטחוני בכל הגזרות

גזרת י-ם ויו"ש: מצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בבירה נגד חיילי גולני; הפרות סדר ומתיחות באזור ג'נין. גזרת הדרום: צה"ל תקף יעדים של חמאס בעקבות ירי פצמ"רים ובלונים. גזרה צפונית: בסוריה דווח על תקיפה ישראלית

 

זירת הפיגוע בירושלים. צילום: מד"א

לילה מתוח עבר על ישראל בכל הגזרות – מצפון, דרך יו"ש וירושלים ועד הדרום. האירוע המשמעותי ביותר הוא הפיגוע בירושלים, בו דרס מחבל קבוצה של חיילי גולני ששהו בעיר במסגרת השבעתם בכותל. 12 חיילים נפגעו, ביניהם חייל אחד באורח קשה. בגזרה הצפונית, הסורים האשימו את ישראל בתקיפה במדינה. בגזרה הדרומית תקף הלילה צה"ל שוב ברצועת עזה. 

גזרת ירושלים ויו"ש:

על פי הידוע, החיילים שנפגעו בירושלים ברחוב דוד רמז היו קבוצת חיילי גולני. כוחות הביטחון מבצעים מרדף אחר המפגע שנמלט מהזירה. "מדובר בפלוגה ממחזור נובמבר בסיור מורשת לפני השבעה כאשר הם בדרך לכותל. נתחקר האירוע. הם הלכו על המדרכה והרכב מגיע מאחור. יש עכשיו מרדף. חלק מהחיילים מנסים להכניס מחסנית. לא מכיר שירו על המחבל", סיפר גורם בכיר בצה"ל.  

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן התייחס הבוקר לאירועים בגזרות השונות: "אנחנו אחרי לילה עמוס במספר זירות. כל האירועים מתרחשים מחצות ועד חמש. בגזרת איו"ש: אנחנו חווים שבוע יחסית אלים. הפס"דים מוכלים. יש הרבה חיכוכים. שני הצדדים מרסנים ופועלים לריסון האירועים".

פעילות כוחות צה"ל בג'נין. צילום: דובר צה"ל

"המיקוד הוא בג׳נין", הדגיש דובר צה"ל, "שלושה אירועים הלילה בג׳נין. כוחות נכנסים הלילה להריסה חוזרת לבית המחבל שרצח את הרב רזיאל שבח יחד עם שב"כ ומג"ב. מאות אנשים נערכו לכניסה. ראינו את זה בחוזי. הבאגר עבד והרס את הבית. תוך כדי ירי צלפים של חוליית מחבלים שאנחנו מחפשים בחודשים האחרונים בכל כניסה שלנו. צלפים שלנו פוגעים בחוליה. פגעו בהם מרחוק. באירוע אחר, בנקודה אחרת, בוצע ירי ופגיעה בשוטר פלסטיני שנפצע בינוני. אנחנו מתחקרים את האירוע". לטענת הפלסטינים, השוטר הפלסטיני שנורה נהרג.  

גזרת הדרום:

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (ה') יעדי טרור של חמאס ברחבי רצועת עזה. מצה"ל נסמר כי במהלך התקיפה הותקפו תשתיות תת-קרקע המשמשות את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור. "תקיפה זו פוגעת ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס", הדגישו בצבא. התקיפה בוצעה בתגובה לירי פצצות המרגמה ולהפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל היום.

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, התייחס גם למבצ בגזרה הדרומית, ואמר: "בימים האחרונים ירי פצמ"רים, רקטות ובלונים. לא ניתן למצב הזה להמשך. גם הבלונים וגם הרקטות. חמאס נותן את ידו לאירועים. הלילה תקפנו בשני מקומות תשתיות תת-קרקע בעיר עזה וגם תשתית של פיר לוגיסטי".

גזרה צפונית:

בישראל לא מתייחסים באופן רשמי, אך הסורים טוענים כי ישראל ביצעה תקיפה במדינה. על פי סוכנות הידיעות הסורית סאנא, "מערכות ההגנה האווירית פעלו לאחר חצות הלילה נגד מתקפה ישראלית, שכוונה לאזור דמשק ואזור דרום המדינה". על פי הדיווח, המערכת יירטה את רוב הטילים. עוד דווח כי לפחות 12 אנשי צבא סוריים נפגעו בתקיפות.

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם בסוריה, שמקום מושבו בבריטניה,  דיווח כי מספר פיצוצים החרידו את אזור הבירה דמשק כתוצאה מתקיפה על בסיסים של המשטר הסורי ומליציות איראניות. לפי הדיווח של המרכז, במתקפה נפגע גם מרכז למחקרים מדעיים בג'מראיא. 

הכתבות הכי נקראות באתר:

צה"ל מתאים את הספייק ללחימה אורבנית

חיל הים סיכל הברחת אמל"ח לקומנדו הימי של חמאס

כמה מרוויח הרמטכ"ל: השכר במערכת הביטחון נחשף

מיליונים שירדו לטמיון: מערכת הזיהוי הביומטרי תוחלף

חשש: הביון הסיני הצליח לחדור לרייתיאון ולהרווארד

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית