חברת די-פנד נבחרה על ידי ארה"ב לנטרול איומי רחפנים

יחידת החדשנות של משרד ההגנה האמריקני בחרה במערכת EnforceAir לנטרול רחפנים של די-פנד כפתרון ליבה בטכנולוגיית RF. המערכת היא אוטונומית ויודעת לזהות רחפנים עוינים, להשתלט עליהם ולהנחית אותם במקום בטוח

מערכת EnforceAir של די-פנד. צילום: באדיבות די-פנד

די-פנד D-Fend Solutions)), חברה ישראלית בתחום נטרול רחפנים עוינים, הודיעה שיחידת החדשנות של משרד ההגנה האמריקני (DIU) בחרה במערכת ה-EnforceAir מתוצרתה כפתרון הליבה בטכנולוגיית RF (Radio Frequency) המיועד לשילוב במערכת נטרול הרחפנים של היחידה. מערכת ה-EnforceAir של די-פנד נבחרה מתוך 16 חברות שנבחנו כחלק מתהליך בחינת טכנולוגיות משתלבות שונות באירוע Black Dart 2019.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ה-EnforceAir היא מערכת אוטונומית מתקדמת המזהה ומאתרת באופן אוטומטי ופאסיבי רחפנים עוינים, ומנטרלת סיכונים על ידי השתלטות והנחתת אותם רחפנים באזור בטוח המוגדר מראש. כל פעולות המערכת מתבצעות ללא כל שיבוש (Non-Jamming) של רשתות, שידורים או גלי תקשורת (סלולרית, אינטרנט, רדיו, GPS וכדומה) וללא טכנולוגיה קינטית. המערכת גם אינה דורשת קו ראייה לרחפן, מה שהופך אותה ליעילה בסביבות מורכבות, עירוניות או כפריות.

ה-EnforceAir פותחה בתהליך מזורז בשיתוף עם משרד עוזר שר ההגנה האמריקני לפעולות מיוחדות וקונפליקטים בעצימות נמוכה (ASD SO/LIC), והיחידה הטכנית לתמיכה במלחמה בטרור (CTTSO), כתמיכה במשרד ההגנה האמריקני ובשיתוף סוכנויות אכיפת החוק האמריקניות. במהלך 2019 ה-EnforceAir הוטמעה והופעלה על ידי יותר מעשרים גופים וסוכנויות אמריקניות של DoD (משרד ההגנה של ארה"ב), DHS ו-DOJ. הסוכנויות המפעילות כיום את ה-EnforceAir כוללות את הכוחות המיוחדים של ארה"ב, צבא היבשה של ארה"ב (US Army), ה-FBI ומשטרת הגבולות של ארה"ב.

"ה-EnforceAir הפגינה ביצועים ללא תחרות, הודות לעדכונים ושיפורים מתמידים של חברת די-פנד, וכן תהליך פיתוח ספירלי המבוסס על משוב ישיר ממפעילי צוותים טקטיים זעירים הפרושים ברחבי ארה"ב ומחוצה לה", אמר מייקל ג'יי טרקסלר, מנהל תוכנית המבצעים הטקטיים של ASD SO/LIC/CTTSO. "די-פנד מהווה מרכיב מהותי הולך וגדל במאמצינו הבלתי-פוסקים לשמור על ביטחון חיילינו ומדינתנו".

"הבחירה של ה-DoD ב-EnforceAir כפתרון הטכנולוגי הטוב ביותר בתחום ה-RF היא הישג עצום עבור די-פנד" אמר זוהר הלחמי, יו"ר ומנכ"ל די-פנד, "אנו גאים להיות חלק ייחודי וחיוני בפתרון הקריטי להגנה על אזרחי וחיילי ארה"ב".

גרג גאדג'ר, נשיא ומנכ"ל אלתא צפון אמריקה, המשווקת הבלעדית של די-פנד בארה"ב, אמר כי "ה-EnforceAir של די-פנד ממשיכה להדגים יכולות יוצאות דופן ועליונות לעומת כל פתרון אחר לנטרול רחפנים. אנו גאים לייצג את די-פנד בארה"ב ולתמוך במאמצים הביטחוניים של ה-DoD".

 די-פנד פתרונות נוסדה ב-2017 ועוסקת בתחום הפתרונות לנטרול איומי רחפנים בסביבות עירוניות מורכבות ובתרחישי הביטחון המדינתיים המאתגרים ביותר. בשנה החולפת השלימה החברה סבב גיוס שני בהיקף של 28 מיליון דולר, שאותו הובילה קלארידג' ישראל, בהשתתפות המשקיעה הקיימת, קרן ורטקס.

ה-DIU אחראית על אימוץ טכנולוגיות ומתודולוגיות מסחריות בצבא ארה"ב, במטרה לחזק ולתמוך בהגנה על ביטחון המדינה. ליחידה משרדים בעמק הסיליקון, בבוסטון, באוסטין ובפנטגון, והיא מחברת בין גופים תחת משרד ההגנה לבין חברות טכנולוגיה מובילות לשם יצירה והטמעה של פתרונות מסחריים בטווחי זמן של 12 עד 24 חודשים.

היחידה הטכנית לתמיכה במלחמה בטרור (CTTSO) הוקמה ב-1999 על ידי עוזר שר ההגנה האמריקני לפעולות מיוחדות וקונפליקטים בעצימות נמוכה (ASD SO/LIC) במטרה לאחד ולרכז את תוכניות המו"פ אשר בניהולו (שליטה, בקרה, תקשורת ומודיעין). בין תחומי האחריות שהועברו לניהול תחת ה-CTTSO  מרוכזים ניהול המו"פ וסיוע לצוות התמיכה הטכנית (TSWG),  פיתוח טכנולוגיות מתקדמות עבור משימות של המערך לנטרול איומי חבלה (EOD) וחטיבת הכוחות המיוחדים (SOF) והקמת היחידה לתמיכה בלוחמה בלתי-סדירה (IWS).

הכתבות הכי נקראות באתר:

צה"ל מתאים את הספייק ללחימה אורבנית

חיל הים סיכל הברחת אמל"ח לקומנדו הימי של חמאס

כמה מרוויח הרמטכ"ל: השכר במערכת הביטחון נחשף

מיליונים שירדו לטמיון: מערכת הזיהוי הביומטרי תוחלף

חשש: הביון הסיני הצליח לחדור לרייתיאון ולהרווארד

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית