שירות נשים בשריון: העליון מחק את העתירות

בג"צ החליט למחוק את העתירות נגד הצבא ומשרד הביטחון, במסגרתן דרשו נשים להשתלב כלוחמות טנקים בחיל השריון. השופטים קבעו כי לאחר החלטת הרמטכ"ל כוכבי על הרחבת הפיילוט, על העותרות למצות הליכים מול הצבא

שירות נשים בשריון: העליון מחק את העתירות

אילוסטרציה: דובר צה"ל

בית המשפט העליון החליט לדחות היום (ב') את העתירות בעניין מיון וגיוס נשים לשריון, בטענה שהעתירה לא מעודכנת ולא תואמת את ההחלטה החדשה של צה"ל שפורסמה בתחילת החודש. על פי אותו פרסום, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי קבע כי יש להרחיב את הפיילוט לשילוב נשים כלוחמות בחיל השריון.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

למרות שעמדת צה"ל הייתה כי יש למחוק את העתירות מכיוון שהן אינן רלוונטיות, החליטו העותרות שלא למשוך את עתירתן. שופטי העליון טענו שעל העותרים למצות את ההליכים החדשים אל מול צה"ל או להגיש עתירה חדשה נגד עצם קיום הפיילוט החדש.

שתי צעירות המתגייסות לצה"ל דרשו בעתירתן להתגייס לשריון לשירות בחטיבה רגילה ולא להגנת גבולות בלבד. שתי צעירות שסיימו בהצלחה את הפיילוט דורשות לשרת במילואים בשריון. לעתירה הצטרף מפקד הפיילוט התומך בעותרות. צה"ל, כאמור, הגיש עוד טרם הדיון היום את עמדתו, לפיה יש למחוק את העתירות, לאחר שהרטכ"ל הורה להרחיב את הפיילוט.

בהחלטה של הרמטכ"ל שפורסמה בתחילת החודש קבע כוכבי כי הפיילוט הצביע על פוטנציאל ממשי לשירות נשים בשריון, אך הודגש כי ישנם פערים מסוימים. "כדי לקבל החלטה ארוכת שנים נכון להמשיך לשילוב נשים בטנקים במשימת הגנת גבולות. נמצאו ארבעה פערים: 1. גודל המדגם ומספר המסיימות. התחלנו עם 15 וזה מדגם לא גדול. סיימנו עם שני שליש. 2. הארכנו ב-6 שבועות את הפיילוט מעבר למתוכנן. 3. פערים מקצועיים במהלך ההכשרה - היכון לירי, טעינת פגזים ופריסת זחל. הפערים נבעו מיכולת הרמת משאות כבדים. 4. דימוי מציאות מבצעית בזמן המוגבל שבה היו. הנשים היו ארבעה חודשים בלבד. לא למדנו על מארב ממושך של טנק. לא בדקנו עד הסוף את השהייה בקו", אמר דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן.

בצה"ל הדגישו כי יואץ התכנון לנושא כבר ב-2020 ויגויסו נשים לפרויקט כבר בשנת העבודה הזו. בתום הפעילות, אומרים בצבא, יתקבלו החלטות להמשך על בסיס צורכי צה"ל.

הכתבות הנקראות באתר:

סופית: משרד הביטחון ירכוש את מערכת "הדק חכם"

הפעלת אש רב-זירתית: צה"ל פתח בתרגיל מטכ"לי

בגלל הטחינה: צעדים פיקודיים והדחות ב-504

בחזית מול הטרור: האזרחים שהופכים למומחי סייבר בשב"כ

חוזה ענק לתעשייה האווירית עם חיל האוויר האמריקני

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל