דיווח: אל קאעידה אחראי על הפיגוע בבסיס בארה"ב

סניף ארגון הטרור בתימן פרסם הקלטת שמע במסגרתה נטל אחריות על פיגוע הירי שביצע קצין סעודי בבסיס הצי האמריקני בפלורידה, בו נהרגו שלושה בני אדם. פרסום הקלטת מגיע לאחר הדיווחים על חיסול מנהיג אל קאעידה בתימן

דיווח: אל קאעידה אחראי על הפיגוע בבסיס בארה"ב

זירת הפיגוע בבסיס הצי האמריקני בפלורידה. צילום: AP

כשלושה חודשים לאחר הפיגוע בבסיס הצי האמריקני בפלורידה, ארה"ב, ארגון אל קאעידה לקח אחריות על האירוע ,בו נהרגו שלושה בני אדם. ארגון הטרור פרסם הקלטת שמע, לכאורה בשמו, בה הוא  למעשה נוטל אחריות לירי הקטלני בתחילת חודש דצמבר בבסיס הצי בפנסקולה, פלורידה. עם זאת, הארגון לא סיפק עדות למעורבות שלו בפיגוע. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות, בקלטת שפורסמה על ידי הסניף של ארגון אל קאעידה בתימן נאמר: "אנו מברכים את האומה המוסלמית שלנו ומחבקים את פעולתו של הגיבור השאהיד, האביר הנועז מוחמד בן סעיד אל-שמראני".

כזכור, חקירת ה-FBI של האירוע העלתה כי אל-שמראני, ששהה בבסיס כחלק מלימודיו כקצין בצבא סעודיה, פעל לבדו ולא הסתייע בתא או גורמים אחרים באירוע. לאחרונה דווח כי עשרות אנשי צבא סעודים שמתאמנים בבסיסים צבאיים אמריקניים יגורשו מארצות הברית, בעקבות דו"ח הפנטגון עקב חקירת הפיגוע.

אל שמראני. ה-FBI טוען שפעל לבדו. צילום: AP

למרות פרסום הקלטת השמע, בארה"ב דחו את הניסיון של ארגון הטרור לקחת אחריות על האירוע. גורם ממשלתי אמריקני המעורב בדיווחים ובפרטי החקירה הרשמיים אמר כי ארה"ב אינה מאמינה לטענת אל קאעידה כי היורה הסעודי בפלורידה פעל למענם או מטעמם.

"הגורם אמר כי ייתכן והארגון נטל אחריות על האירוע כמענה לדיווחים על חיסול מנהיג הארגון בתימן, קאסים אל-רימי, בתקיפת מל"ט. גורמים בתימן טענו לאחר תקיפת הכלי הבלתי מאויש כי לא אל-רימי הוא זה שנהרג באירוע", כך נכתב ברויטרס.

הכתבות הנקראות באתר:

סופית: משרד הביטחון ירכוש את מערכת "הדק חכם"

הפעלת אש רב-זירתית: צה"ל פתח בתרגיל מטכ"לי

בגלל הטחינה: צעדים פיקודיים והדחות ב-504

בחזית מול הטרור: האזרחים שהופכים למומחי סייבר בשב"כ

חוזה ענק לתעשייה האווירית עם חיל האוויר האמריקני

אולי יעניין אותך גם