סייברטק 2020: הסייבר הישראלי פורח בצרפת

ענף הסייבר הצרפתי משגשג - ומחפש שיתופי פעולה עם סטארטאפים ישראליים ;כבר כיום פועלים בהצלחה בצרפת עשרות סטארטאפים ישראלים בסייבר עם לקוחות במגזרי האוטומוטיב, התקשורת, הפיננסים ועוד

סייברטק 2020: הסייבר הישראלי פורח בצרפת

אנטואן בסוויל מרנו-ניסאן-מיצובישי, גיל לוי מ-Upstream, אלדד רזיאל מרנו-ניסאן-מיצובישי ועמוס שצ'ופק מרנו-ניסאן-מיצובישי. צילום: תומר פדר

כחלק מאירועי כנס סייברטק גלובל 2020 בתל אביב, התקיים אירוע מיוחד ביוזמת Business France (הנספחות המסחרית של שגרירות צרפת בישראל), בנושא הזדמנויות לחברות סייבר ישראליות בצרפת. באירוע דיברו נציגים של תאגידים צרפתיים והציגו את ההזדמנויות בתחום הסייבר. לצידם דיברו נציגי סטארטאפים ישראליים שמשתפים פעולה עם אותם תאגידים, כמו גם עם חברות צרפתיות אחרות. היזמים הישראלים שיתפו את הקהל מנסיונם על שיתוף הפעולה עם החברות הצרפתיות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אנטואן בסוויל, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א, שעובדת בשיתוף פעולה עם סטארטאפים ישראליים, סיפר על פעילות המעבדה בתחום הסייבר ועל היכולת של מעבדת החדשנות לחבר בין סטארטאפים קטנים לתאגיד ענק כמו רנו-ניסאן-מיצובישי. כדוגמה, ציין בסוויל את Upstream, סטארטאפ סייבר מבוסס ענן להגנה על כלי רכב מקושרים שהשלים בהצלחה בימים אלה הוכחת היתכנות של הטכנולוגיה שלו (POC) עם קבוצת הרכב.

איגור דופליצקי, מנהל פיתוח עסקי בנושא סטארטאפים בתאגיד Orange, הציג את פעילות חטיבת הסייבר של אורנג', הפועלת ביותר מ-160 מדינות וכבר רכשה שתי חברות סייבר ישראליות: SecBI ו-Morphisec. התאגיד מעוניין להעמיק את שיתוף הפעולה עם חברות ישראליות, הן כדי לשפר את מערך ההגנה על ארגונים גדולים באמצעות רשת של SOCs ושל CERTs שמפעילה אורנג', והן כדי להגן על תשתיות התקשורת של התאגיד עצמו. לדבריו, "אנחנו רוצים להיות ערוץ הפצה ושיווק לטכנולוגיות סייבר ישראליות, ויש לנו חיבור למגוון עצום של מותגים ברחבי העולם. בשנה הקרובה נרצה להתמקד בתחומים הבאים: הגנה על Industrial IOT, אוטומציה של מרכזי בקרה לאבטחת מידע (SOC), ואבטחה לענן".

עוד סיפרו על פעילותם בצרפת גיל לוי, סמנכ"ל המכירות ב-Upstream, שדיבר על סבב הגיוס האחרון (Round B) של החברה שהובילה קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי באמצעות Alliance Ventures ועל שיתוף הפעולה הצמוד עם מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א; יואב ליבנס מחברת צ'קמרקס הישראלית, שפעילה מאוד בצרפת עם טכנולוגיה פורצת דרך בתחום אבטחת האפליקציות; אייל רוזן, מנהל מכירות ב-Morphisec, רביד סירקוס מחברת הסייבר ההתקפי SecBI, אסף יצחק, מנהל פעילות צרפת ב-Argus; גלעד ארילו, סמנכ"ל מוצר ב-Arilou, חברת סייבר להגנה על כלי רכב, שמפעילה גם יוזמה מיוחדת לשילוב עולים מצרפת בחברה;  דרור סלעי, סמנכ"ל בחברת Gurdicore, שפיתחה פתרון להגנה על הנכסים החשובים ביותר בארגון, ופועלת בצרפת בסקטור הפיננסי, בסקטור הקמעוני ובבתי חולים; עופר חנן, מנהל פעילות HLS בקורטיקה; ואנשים נוספים.

סצנת הסייבר הצרפתית משגשגת בשנים האחרונות ונחשבת לאחת מהמובילות באירופה. ג'יזל היוור מסיקה, ראש המחלקה המסחרית בשגרירות צרפת, וקרן גורדון, יועצת השקעות ב –Business France , הציגו נתונים שלפיהם בצרפת פעילות יותר מ-850 חברות סייבר, מהן כ-150 סטארטאפים, בוורטיקלים שונים: תעשייה, מגזר ציבורי, מוסדות פיננסיים, תחבורה, טלקום ובריאות. שוק הסייבר הצרפתי מוערך בכ-9 מיליארד אירו בשנה ומציג גידול שנתי של כ-10%, יותר מהממוצע האירופי.

הכתבות הנקראות באתר:

סופית: משרד הביטחון ירכוש את מערכת "הדק חכם"

הפעלת אש רב-זירתית: צה"ל פתח בתרגיל מטכ"לי

בגלל הטחינה: צעדים פיקודיים והדחות ב-504

בחזית מול הטרור: האזרחים שהופכים למומחי סייבר בשב"כ

חוזה ענק לתעשייה האווירית עם חיל האוויר האמריקני

אולי יעניין אותך גם