מחאת הרבש"צים: הוועד ויתר זמנית על טענת יחסי עובד-מעסיק

במסגרת הליך גישור בין נציגי רכזי הביטחון השוטף למשרד הביטחון, החליט הוועד להקפיא ל-60 ימים את מה שנותר סלע המחלוקת בין הצדדים – העברת הרבש"צים לחוזה של עובדי מדינה. התגברות הטרור בעזה ויו"ש לאחר ההכרזה על תוכנית המאה, מציבה מורכבות חדשה בפני ההסתדרות וועד הרבש"צים. רכזי הביטחון עלולים להיתפס באופן שלילי אם ימשיכו בפעולות מחאה על רקע מצב ביטחוני זה

 

מחאת הרבש"צים. צילום: באדיבות הוועד

המאבק של הרבש"צים מול משרד הביטחון חוזר לחדרי הגישור, כך הוחלט במסגרת דיון בבית הדין הארצי לעבודה שהתקיים בשבוע שעבר. סלע המחלוקת נותר סביב שאלת יחסי עובד-מעסיק בין משרד הביטחון לרבש"צים. נזכיר כי העברת הרבש"צים למסגרת של עובדי מדינה במשרד הביטחון צפויה לעלות למשק הישראלי עשרות מיליוני שקלים בשנה תוספת על עלות השכר של הרבש"צים היום.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

במסגרת ניסיון הגישור, הסכים ועד הרבש"צים, יחד עם ההסתדרות הלאומית, לוותר זמנית ולמשך 60 ימים, על הטענה ליחסי עבודה ישירים בין משרד הביטחון לרבש"צים. זאת, בשל התניה מקדימה של המשרד לצורך דיון משותף בנושא. בהסתדרות עדיין מנהלים את התיק במסגרת סכסוך קיבוצי, כאשר המהלך נועד לאפשר שיח עם משרד הביטחון לצורך הסדרה של תפקיד הרבש"צ.

מה יהיה בסיום 60 הימים אם לא ימצא פתרון בין הצדדים? ובכן, זו שאלה מורכבת לאור המתח הביטחוני שנוצר בשל הכרזת תכנית המאה. עד היום, השבתת הפעילות של הרבש"צים בפועל הייתה בעיקר ביישובים ביו"ש, כאשר בצפון ובדרום הרבש"צים עבדו רגיל למרות המחאה. התגברות הטרור בעזה ויו"ש בשל תכנית המאה מציבה מורכבות חדשה בפני ההסתדרות וועד הרבש"צים. השבתת הרבש"צ על רקע התגברות הטרור יכולה להיתפס בציבור כצעד חסר אחריות מצד ההסתדרות והוועד.

למרות הצעד הראשון של הרבש"צים במטרה לקדם מו"מ, במשרד הביטחון בינתיים לא משנים גישה. תגובה המשרד נשארת קבועה: ״משרד הביטחון מוקיר ומעריך את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים. לאחרונה גיבש המשרד, יחד עם מרכז המועצות האזוריות, הסכם מעודכן הכולל הגדלה של תקציב ההשתתפות במימון מרכיבי ביטחון ליישובים המעסיקים רבש"צים. עמדת המדינה, הייתה ונותרה, שהרבש"צים הם עובדי הישובים ועליהם לנהל מו"מ קיבוצי מול מעסיקיהם".

הכתבות הנקראות באתר:

סופית: משרד הביטחון ירכוש את מערכת "הדק חכם"

הפעלת אש רב-זירתית: צה"ל פתח בתרגיל מטכ"לי

בגלל הטחינה: צעדים פיקודיים והדחות ב-504

בחזית מול הטרור: האזרחים שהופכים למומחי סייבר בשב"כ

חוזה ענק לתעשייה האווירית עם חיל האוויר האמריקני

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית