הסלמה בדרום: חיל האוויר תקף ברצועת עזה

אחרי עוד רקטה שנורתה לעבר יישובי עוטף עזה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות טרור של חמאס בצפון רצועת עזה, ביניהן תשתיות תת-קרקעיות של הארגון. בשבוע האחרון בוצעו 11 שיגורים לעבר יישובי דרום הארץ

 
הסלמה בדרום: חיל האוויר תקף ברצועת עזה

חיל האוויר תקף ברצועת עזה. צילום (ארכיון): AP

ההסלמה בדרום נמשכה גם הלילה (א') לאחר שצה"ל תקף שוב ברצועת עזה בתגובה על ירי שבוצע לעבר יישובי עוטף עזה. הירי אמש לעבר העוטף היה הירי ה-11 במספר בשבוע האחרון. לאחר חצות תקפו מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר כמה יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מדובר צה"ל נמסר כי בין היעדים שהותקפו היו, תשתיות תת-קרקעיות המשמשות את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, ובהן מבנה המשמש כחמ"ל צבאי. "תקיפת מטרות אלה מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס", נמסר מצה"ל.

התקיפה, כאמור, בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול ולהפרחת בלוני נפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל בתקופה האחרונה.

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע אמש על עצירת הכנסת מלט לרצועת עזה וקיצוץ 500 היתרי כניסה לישראל עבור סוחרים עזתים, החל מהבוקר ועד להודעה חדשה. במתפ"ש הסבירו כי המהלך מתבצע בעקבות המשך ירי הרקטות והפרחת בלוני התבערה מהרצועה לשטח מדינת ישראל.

"ההחלטה התקבלה בתום התייעצויות ביטחוניות ולאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד רצועת עזה נגד אזרחי ישראל בשבועות האחרונים, אשר מהווים הפרה של הריבונות הישראלית", נמסר על ידי מתפ"ש.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות