מודעות, מיומנות ושיתופי פעולה: כך תעשיית הפיננסים מתכננת להתמודדות עם איומי סייבר

המעבר של עולם הפיננסים לדיגיטל מביא איתו הזדמנויות רבות ומוצרים ריווחיים ופופולריים – אך גם מסמן את תעשיית הפיננסים כמטרה חדשה, גדולה ונוצצת בעיניהם של האקרים. פאנל של מומחים מתעשיית הפיננסים התכנס בסייברטק בכדי לדון בצעדים שבהם צריך לנקוט כדי להגן על תעשיית הכספים מסוג חדש של שודדים. סיקור מיוחד מסייברטק גלובל בתל אביב

חברי פאנל הפינטק בסייברטק גלובל 2020

באירוע מיוחד שנערך היום (ה') במסגרת כנס סייברטק גלובל 2020 בתל אביב, מומחים מתעשיית הפיננסים דנו בשינויים שעוברים על תחום עיסוקים – בפרט באתגרים שמערבת כניסתו של מימד הסייבר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

חברי הפאנל הדגישו את חשיבות של שמירה על עירנות והשקעה מתמדת באמצעי הגנה דיגיטליים. האקרים עובדים פעמים רבות בקבוצות – ולכן, אמרו חברי הפאנל, גם חברות שמתגוננות מפניהם צריכות לעבוד בשיתוף פעולה. אף שישראל נמצאת במקום יחסית טוב מבחינת המחקר על הגנת התעשייה הפיננסית, עדיין יש מחסור בעובדים מנוסים בתחום.

חברי הפאנל הסכימו שהאקרים נמצאים תמיד בכוננות לתקיפה, ולכן גם חברות צריכות להיות על המשמר ולהתעדכן כל הזמן. בין השאר עליהן לגבות את הדאטה שלהן, למדר גישה למידע ולמערכות חיוניים, לנטר קבצים חשודים, ולעדכן תוכנות הגנה.

אחד התחומים הצומחים בתעשיית הפיננסים הוא תשלומים באמצעות טלפונים ניידים ואפליקציות. שהו שירות יפה ללקוח, אך עם היתרון מגיעה בעיה: זוהי עוד מטרה גדולה לנגד עיני פורצים דיגיטליים. ניתן לשמור על איזון בין נוחות לבטיחות, אמרו המומחים בפאנל אם המשתמשים ינקטו באמצעי זהירות. אלה כוללים עידכון של מערכות ההפעלה של המכשירים שבידיהם לגרסה האחרונה, וידוא שרק לאנשים שעליהם הם סומכים יש גישה למכשיר הנייד שלהם והימנעות מנקודות וויי-פיי חינמיות.

המעבר של עסקי הפיננסים לתחום הדיגיטלי הוא החלטה עסקית, אך היא מחייבת היערכות בטיחותית מסוג חדש. הפאנל השווה את המהלך שעושות כעת חברות פיננסיות לניסיון החלפת מנוע במטוס – בעודו באוויר. זהו מהלך שיש לעשות בצורה מיומנת, עם תכנון רב ואנשי צוות מיומנים.

אף שלממשלות יש משאבים רבים, חברי הפאנל הסכימו שהן אינן יכולות להביא פתרונות לכל מי שעוסק בתחום הסייבר – ולכן עליהן לשתף פעולה עם חברות בשוק הפרטי. רגולציות מסוימות – מציאותיות וידידותיות - צריכות להיכנס לתוקף עבור טכנולוגיות מסוימות, אמרו המשתתפים. בתחום הפיננסים, הסכימו הצדדים בדיון, שיתוף הפעולה בין הממשלה למגזר הפרטי נחוץ במיוחד.

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש אמ"ן על תוכנית המאה: "תשפיע על המרחב הפלסטיני והערבי"

הרמטכ"ל כוכבי החליט להאריך את כהונת מפקד חיל הים

השר יובל שטייניץ בסייברטק: "גילינו מתקפה נגד תחנת כוח"

איסוף מודיעין ממרחקים: המל"ט HERON MK II נחשף לראשונה

הגנה על שדות תעופה: מערכת נגד רחפנים הודגמה בהצלחה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית