שדה התעופה בוער? אולי זו מתקפת סייבר

שדות תעופה הם מטרה גדולה למתקפות סייבר. איך מזהים תקיפה כזו, ואיך מגנים מפניה? דיווח מיוחד מכנס סייברטק גלובל 2020 בתל אביב

מתוך פאנל התעופה בכנס סייברטק גלובל 2020

במסגרת פאנל מיוחד שנערך בכנס סייברטק 2020 בנושא תעופה, הועלה תרחיש תקיפה היפותטי על שדה תעופה דמיוני. הפאנל, שהוביל רועי לאופר, מנהל חטיבת הסייבר של רשות שדות התעופה, כלל ארבעה משתתפים שדימו את ההנהלה של שדה התעופה הבדיוני. התרחיש החל עם הפעלה אקראית של מערכות גילוי אש בארבעה אזורים מתוך שישה של שדה התעופה באותו יום.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בפאנל נכחו בין היתר קצין ביטחון המידע של רשות התעופה האמריקאית, ה-FAA; וגורם בכיר ברשות התעופה הגרמנית בתחום הסייבר. אחת השאלות שעלתה היא האם אזעקות האש קשורות לנפילות באתר שארעו חודשיים לאחר מכן. איך קובעים האם זו תקלה או מתקפת סייבר? ואיך יודעים אם הן קשורות? התשובות, כצפוי, אינן פשוטות.

התרחיש אמנם דמיוני, אך הציף בעיות אמיתיות עמן מתמודדת רשות התעופה בישראל. לאחרונה נבחרה מטריקס כזוכה בפרויקט "הרקולס" של מערך הסייבר לאבטחת תחום התעופה בישראל. כמו כן, מערך הסייבר קיבל מנדט יחד עם רשות התעופה האזרחית לפקח על תחום התעופה, בשיתוף כלל הגורמים בענף. זאת, לאחר שחברות התעופה ורש"ת לא הורשו להשתתף כמתחרות במכרז.

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש אמ"ן על תוכנית המאה: "תשפיע על המרחב הפלסטיני והערבי"

הרמטכ"ל כוכבי החליט להאריך את כהונת מפקד חיל הים

השר יובל שטייניץ בסייברטק: "גילינו מתקפה נגד תחנת כוח"

איסוף מודיעין ממרחקים: המל"ט HERON MK II נחשף לראשונה

הגנה על שדות תעופה: מערכת נגד רחפנים הודגמה בהצלחה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית