"כ-8,600 דיווחים על חשדות לאירועי סייבר התקבלו בשנה האחרונה"

רשא מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא, חשף נתונים על מתקפות סייבר בישראל בכנס סייברטק גלובל 202, ודיבר על המענה שמייצר מערך הסייבר הלאומי לאיומים השונים על המדינה. סיקור מיוחד מסייברטק גלובל 2020 בתל אביב 

 
"כ-8,600 דיווחים על חשדות לאירועי סייבר התקבלו בשנה האחרונה"

ראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא, בכנס

ראש מערך הסייבר, יגאל אונא, נאם היום (ד') בסייברטק גלובל בתל אביב והתייחס להתקפות סייבר עמן מתמודד המערך. אונא חשף בכנס כי כ-8,600 דיווחים, פניות והתרעות על חשדות לאירועי סייבר התקבלו במהלך השנה האחרונה במרכז הארצי לניהול אירועי סייבר. כמו כן, ציין אונא כי בנוגע לתשתיות הקריטיות של מדינת ישראל, ניתן לדווח על אפס פגיעות סייבר.

מתוך כ-8,600 הדיווחים, יותר ממחצית (4,415), התקבלו מאזרחים ומארגונים במשק למרכז 119 של המערך הממוקם בבאר שבע, והשאר התקבלו ממערכות לזיהוי איומים. כשני שלישים (3,233) מהדיווחים ל-119 אומתו לאחר בדיקה כאירוע סייבר - נסיונות לחדירה לאמצעי מחשוב בדרגה כלשהי. נתונים אלו אינם כוללים צירי דיווחים נוספים למערך.
 
מתוך הדיווחים שהתבררו כאירוע סייבר, כמחצית (48%) היו דיווח על חדירה למערכות מחשוב, קרוב לרבע (21%) היו דיווחים על גניבת מידע, ו-15% ניסיונות דיוג. שאר הדיווחים עסקו בחולשות במערכות מחשוב (7%), תוכנה זדונית כגון כופרה (5%), פגיעה ברציפות התפקודית כגון השחתת אתרים (2%), ומעקף מנגנוני הזדהות (2%).

"האימפקט של ההתקפות עולה בעיקר עם מתקפות WIPER. בשל ההשפעה הגוברת של המתקפות אנחנו רוצים לפעול מהר. למשל במתקפת CITRIX הצלחנו לתקן 60 אחוזים מהפרצות בארץ במהלך שישה ימים. מערכת סייברנט מאפשרת לנו לשתף מידע עם 1,400 צרכנים בישראל. אנחנו רוצים לבנות גם גרסה בינלאומית למערכת. פתחנו לאחרונה SOC חדש לתקשורת יחד עם עוד ארבעה גורמים - אנרגיה, פיננסי, ביטחון פנים וממשלה", אמר אונא.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"אנחנו משקיעים גם בהון אנושי", אמר אונא. "יש בישראל שבעה מרכזי מצוינות, האחרון נפתח באריאל. יש כ-320 חוקרים במרכזים אלו. יש לנו יוזמה חדשה בתחום ה-5G. המטרה שלנו לפתח הגנה היקפית על תשתיות קריטיות. יש לנו גם מערכת SHOWCASE למתן מדד סיכונים למשק הישראלי. בנוסף, יש לנו פיילוט בכמה ארגונים גדולים".  

ראש מערך הסייבר הלאומי הדגיש את החשיבות של שיתוף פעולה בין ארגונים מול סכנות הסייבר. "אין סוכנות אחת, או מדינה אחת, שיכולה לעשות הגנה בסייבר לבדה. הכל טמון בשיתוף פעולה", הוא אמר.

הכתבות הכי נקראות באתר:

 

שב"כ חשף: חמאס גייס מרגלים בשטח ישראל

חשד: חיילים סייעו להבריח אמל"ח מיו"ש לישראל

מסתמן: תר"ש תנופה תהיה בהיקף תר"ש גדעון

"לצבא קטלני יותר": בנט אישר את תר"ש תנופה

היקף ההזמנות "כחול לבן": 11.6 מיליארד שקלים