קוברנטיס לכולם: אלסטיק משיקה גרסה לעולם הקונטיינרים

ECK הוא צעד נוסף וחשוב לתמיכה שאלסטיק מציעה היום בניהול מוצרי אלסטיק בסביבות קונטיינרים

קוברנטיס לכולם: אלסטיק משיקה גרסה לעולם הקונטיינרים

אורי כהן, מנהל מוצר בכיר ואחראי על ניהול מוצרי הענן באלסטיק - באדיבות אלסטיק

חברת החיפוש אלסטיק המפתחת של Elasticsearch ו- Elastic Stack, הודיעה על שחרור גרסה 1.0 של אלסטיק על קוברנטיס (Elastic Cloud on Kubernetes (ECK. הפופולריות של קוברנטיס, שממשיכה לגדול, הפכה את קוברנטיס להיות אפשרות מועדפת עבור ארגונים רבים לניהול קונטיינרים ואפליקציות, ואלסטיק זיהתה גידול במספר המשתמשים אשר הטמיעו את Elastic Stack על קוברנטיס. ECK הוא צעד נוסף וחשוב לתמיכה שאלסטיק מציעה היום בניהול מוצרי אלסטיק בסביבות קונטיינרים, כגון official Docker images, ו Elastic Helm charts למוצרי אלסטיק, ומגיע לאחר שאלסטיק הודיעה על הצטרפות ל CNCF ב 2018.

כאשר מטמיעים תוכנה, ההתקנה הראשונית יכולה להיות קלה יחסית; הניהול השוטף הוא מאתגר יותר. ECK, שנבנה על בסיס Operator Pattern של קוברנטיס, מפשט פעולות רבות - כמו שדרוג גרסה וניהול קונפיגורציות - כאשר מנהלים הטמעה אחת או יותר של Elastic Stack בקוברנטיס. הפחתת העומס התפעולי הזה מאפשר למשתמשים ולצוותים שמנהלים את אותן התקנות להתמקד בצרכים העסקיים, לצמצם את היקף הזמן הנדרש לנהל את Elastic Stack בארגון.

"כאשר אתה רוצה להריץ בסיס נתונים, זה תהליך מבוזר על פני כמה שרתים", מסביר אורי כהן, מנהל מוצר בכיר ואחראי על ניהול מוצרי הענן באלסטיק. "צריך אורקסטרציה לתאם את כל התהליכים. קוברנטיס צמח כפתרון עיקרי למערכות מבוזרות. זה מימוש קוד פתוח שרץ בגוגל כבר שנים על מליוני שרתים. אין מדובר באותו קוד, אבל באותה פילוסופיה.

"רוב הארגונים הגדולים יש להם יוזמות סביב קוברנטיס. גם ספקי הענן הגדולים מוכרים שירותי קוברנטיס מנוהלים. כלומר, היישום הופך להיות פשוט יותר. במקום להתקין סביבה און פרם, הולכים לענן ומקימים סביבה. בגלל שקוברנטיס היא פלטפורמה שאינה תלויה במערכת הפעלה וענן, זה מאפשר לארגונים להיות בלתי תלויים בענן." 

כהן מסביר שהארגון צריך להיות בשל כדי לעבור לקוברנטיס. בעיקר בהיבט ההון האנושי. "היתרונות כוללים אי תלות בענן ובמערכות הפעלה, כמו גם שדרוגים מבלי להוריד את בסיס הנתונים. תהליך המיגרציה יחסית פשוט והוא תלוי בכמה אפליקציות משתמשות בבסיס הנתונים", מסביר כהן.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל