סייברטק יצא לדרך: אלפים הגיעו לפתיחת האירוע

אלפי משתתפים מהעולם השתתפו ביומו הראשון של סייברטק גלובל בת"א. 20 אלף משתתפים מ-94 מדינות צפויים לקחת חלק באירוע הענק. לצד תערוכת הענק יתקיימו אירועים בינלאומיים רבים. סיכום מיוחד מסייברטק גלובל

סייברטק יצא לדרך: אלפים הגיעו לפתיחת האירוע

צילומים בכתבה: גלעד קוולרצ'יק

סייברטק גלובל 2020 נפתח  היום (ג') במתחם אקספו תל אביב. סייברטק גלובל נערך זו השנה השביעית בהשתתפות משרד החוץ, מערך הסייבר הלאומי, משרד הכלכלה, משרד האנרגיה וגופים לאומיים רבים נוספים.

במסגרת היום הראשון, מבין שלושה, של סייברטק נפתחה התערוכה, בה משתתפות חברות ענק בין-לאומיות וישראליות בתחום הסייבר והטכנולוגיה. במהלך היום הראשון נערכו שני אירועים מיוחדים – פרונטירטק וסייבר-מד.

אירוע סייבר-מד

במסגרת אירוע פרונטירטק דנו דוברים מחברות וארגונים מובילים בסוגיות הקשורות לטכנולוגיות עומק (Deep Technologies). אחת הנואמות המרכזיות באירוע הייתה המדענית ד"ר אורנה ברי, שסיפרה על החשיבות הגדולה של פיתוח תחום מכניקת הקוואנטום. "מכניקת הקוואנטים היא תחום מחקר חדש, מתפתח שיכול להסביר תופעות שונות, כולל ביולוגיות. למשל, כיצד אנחנו מריחים", הסבירה ד"ר ברי בכנס. "שינוי מולקולות, אפילו אחת, משפיע על הקולטים ויכול לשנות את הריח. זהו תחום מחקר אחד מיני רבים. חלק מהיישומים שיפותחו בעתיד על בסיס מכניקת הקוואנטים קשורים לביטחון, סייבר, ניווט ועוד".

בפאנל שנערך במסגרת אירוע פרונטירטק, נערך דיון סביב סטטוס המחשבים הקוואנטיים בימינו. בפאנל נרשם קונצנזוס בקרב כל המדענים שמחשב קוואנטי שיפתור בעיות מוחשיות-כלכליות אינו צפוי להגיע לשוק בעשור הקרוב. כלל המחשבים המפותחים כיום הם למטרת מחקר מדעי והנדסי.

ביומו הראשון של כנס סייברטק גלובל 2020 נערך אירוע מיוחד בשם סייבר-מד (CyberMed). באירוע השתתפו מומחים מתחומי הרפואה והטכנולוגיה, שדנו בתרחישים האפשריים שעמם עשויים מוסדות רפואיים להתמודד – טובים ורעים. בין הדוברים היו פרופ' רבקה כרמי, פרופ' ורדה שליו וד"ר נטלי בלוך, שדנו ביתרונות ובאתגרים שבשימוש בטכנולוגיות AI ו-Machince Learning ברפואה; הסנאטור הצרפתי פייר מדוויל, שדיבר על אתיקה רפואית בעידן הסייבר; ורוברטה הנסן, מנהלת ביטחון סייבר ב-Abbott, שדיברה על שיתוף פעולה בין חוקרי סייבר, יצרני מכשור רפואי, רופאים, רגולטורים ומטופלים.

משלחות מכל רחבי הגלובוס

ארצות הברית מביאה את המספר הגדול ביותר של נציגים בינלאומיים לסייברטק גלובל השנה. משלחות ענק יגיעו גם ממדינות כמו קנדה, הודו, גאנה, ניגריה, רואנדה, בולגריה, סינגפור, פנמה, נורבגיה וכל רחבי אירופה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה דובר מרכזי בשנים קודמות, יעביר הפעם מסר מביקורו בוושינגטון. בין הדוברים המרכזיים באירועים: שר הביטחון, נפתלי בנט, שהקים בעברו חברת סייבר; יו״ר כחול לבן, הרמטכ״ל לשעבר חבר הכנסת בני גנץ; וחבר הכנסת ניר ברקת, שהקים חברת סייבר בשנות ה-90 של המאה שעברה והיה מהמשקיעים הראשונים בצ׳ק פוינט (יחד עם אחיו). ראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא, יציג גילויים חדשים על היערכות הסייבר של ישראל. שר האנרגיה, יובל שטייניץ,  יהיה אורח הכבוד בהשקת פעילות סייברטק בינלאומית חדשה של חברת החשמל הישראלית, בהובלת היו״ר יפתח רון-טל והמנכ״ל עופר בלוך.

ראשי ארגוני מודיעין מכל העולם יגיעו לסייברטק גלובל בתל אביב, וראש השב״כ לשעבר, יובל דיסקין, יהיה אחד המרצים בפניהם.

חברות ענק ואירועים בינלאומיים

בין הדוברים יהיו גם בכירים בחברות ענק עולמיות כמו מיקרוסופט, IBM, דלויט, לוקהיד מרטין ועוד. בין מאות החברות המציגות בתערוכה, שמתקיימת במסגרת האירוע, יהיו גם מאות סטרטאפים. סין הקימה בתערוכה ביתן לאומי ענק אבל חלק מן החברות הסיניות לא יצליחו להגיע כדי לאייש אותו, בשל התפרצות נגיף הקורונה במדינה, שהביאה לביטול נסיעות רשמיות.

בין האירועים הבינלאומיים המיוחדים שייערכו בסייברטק גלובל 2020, יתקיים בהובלת משרד התקשורת מפגש של עשרות שרי תקשורת וגורמי תקשורת בינלאומיים, לדיון בנושא הדור החמישי בטלפון הסלולארי וכן השלכות האינטרנט של הדברים (IoT) על עולם התקשורת.

 

פאנל באירוע פרונטירטק

המדענית ד"ר אורנה ברי באירוע פרונטירטק בסייברטק גלובל תל אביב

אוקויה טושיקזו, משרד הכלכלה של היפן

דיונים בינלאומיים גדולים נוספים ייערכו בנושא התעופה בעידן הסייבר, הגנה על מערכות בריאות ומכשירים רפואיים, עתיד המכוניות האוטונומיות ותשתיות לאומיות. חברת החשמל הישראלית תחשוף בכנס מוצרים שהיא פיתחה ושיתופי פעולה בינלאומיים רחבים שיצרה. רשות שדות התעופה תערוך מפגש בנושא הגנת סייבר לתעופה בהשתתפות נציגי נמלי תעופה מכל העולם.

סייברטק גלובל, שנוסד בישראל, נחשב כיום לרשת אירועי הסייבר הגדולה בעולם עם כנסים גם בניו יורק, אינדיאנפוליס, רומא, סינגפור, אפריקה, פנמה, טוקיו ובנגקוק.

מייסד סייברטק, עמיר רפפורט, אומר כי ״הצמיחה המהירה של תעשיית הסייבר ואירוע סייברטק כמפגש עולמי ענק בתל אביב, מלמדים כי מרחב הסייבר הוא מהפיכה בקנה מידה היסטורי, שמשנה את פני הכלכלה העולמית והחברה האנושית כולה. חברות ישראליות ממלאות במהפיכה זו תפקיד מרכזי באמצעות פיתוח טכנולוגיות חדישות לאבטחת סייבר, בינה מלאכותית, אינטרנט של הדברים, תקשורת ומחשבים. השיא החדש במספר המשלחות הבינלאומיות שיגיעו לסייברטק תל אביב, מלמד כי הקצב של המהפיכה הזו רק הולך ומתגבר״.

 

הכתבות הכי נקראות באתר:

שב"כ חשף: חמאס גייס מרגלים בשטח ישראל

חשד: חיילים סייעו להבריח אמל"ח מיו"ש לישראל

מסתמן: תר"ש תנופה תהיה בהיקף תר"ש גדעון

"לצבא קטלני יותר": בנט אישר את תר"ש תנופה

היקף ההזמנות "כחול לבן": 11.6 מיליארד שקלים

אולי יעניין אותך גם