בדרך לשדרוג: רוסיה מפתחת מסוק תקיפה מסוג חדש

התעשייה הביטחונית הרוסית תפתח מסוק שיותאם במיוחד לפעילות של הכוחות המיוחדים של צבא רוסיה. הוא צפוי להיות שדרוג נוסף ומשמעותי של דגo המסוקים Mi-8AMTSh-VN
בדרך לשדרוג: רוסיה מפתחת מסוק תקיפה מסוג חדש

מסוק מדגם Mi-8. צילום: מתוך וויקיפדיה

התעשייה הביטחונית הרוסית החלה בפיתוח סוג חדש של מסוק תקיפה, שלו היא קוראת "רכב קרב אווירי" (Airborne Combat Vehicle, ACV). על פי דיווח של DefenseWorld.net, מנכ"ל מסוקי רוסיה אנדריי בוגינסקי טען שבנוסף ל-ACV, החברה פיתחה גרסה חדשה של מסוק הכוחות המיוחדים מדגם Mi-8AMTSh-VN, ויצוייד במערכות נשק משודרגות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

סוכנות הידיעות הרוסית TASS ציטטה גורם רשמי ודיווחה ביום שישי שדגם ה-Mi-8AMTSh-VN הוא מעין גשר בין משפחת מסוקי ה-Mi-8 וה-ACV החדש. "יש לנו כבר מראה משודרג של ה-AMTSh-VN. בואו נאמר שהוא שידרג את האפשרויות והיכולות – לא [היה שדרוג ממשי של] הרכב עצמו, אבל [כן היה שדרוג של] הציוד הנוסף", אמר בוגינסקי, והוסיף כי השדרוג "שיפר את הנשקים ואת אמצעי איתור וזיהוי המטרות".
 
דגם ה- Mi-8AMTSH-VN מצויד באוויוניקה מחודשת, שני מקלעי 12.7 מ"מ והתאמה לאמצעי ראיית לילה. תא הטייס והמערכות המרכזיות מוגנים על ידי שריון מסגסוגת טיטניום, בעוד הרצפה וקירות תא המטען מוגנים בשיריון קבלר קל. עדיין לא ידועים פרטים רבים אודות ה-ACV, אך בהתבסס על הצהרותיו של בוגינסקי, המסוק יתוכנן כך שהמבנה שלו יותאם במיוחד למערכות הנשק, התקשורת וההגנה החדשות שלו.

 

אולי יעניין אותך גם