הגנה על שדות תעופה: מערכת נגד רחפנים הודגמה בהצלחה

התעשייה האווירית הודיעה כי ביצעה הדגמה מוצלחת של מערכת Drone Guard, שנועדה להתמודד עם איומי רחפנים בשדות תעופה ברחבי העולם

 
הגנה על שדות תעופה: מערכת נגד רחפנים הודגמה בהצלחה

מערכת Drone Guard של התעשייה האווירית במהלך ההדגמות. צילום: באדיבות החברה

התעשייה האווירית, הודיעה היום (ב') כי הדגימה בהצלחה את מערכת ה-Drone Guard המפותחת על ידי אלתא, חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. בחברה הסבירו כי המערכת, המיועדת להתמודד עם איומי רחפנים, הודגמה בהצלחה בשדות תעופה בינלאומיים גדולים באירופה, אמריקה הלטינית ודרום מזרח אסיה. ההדגמות בוצעו בשעות העבודה הרגילות של שדות התעופה על מנת לבחון כיצד המערכת תאתר את הרחפנים ותנטרל אותם מבלי לשבש את הטיסות ומבלי להבהיל את הנוסעים בטרמינל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"הצורך המבצעי של שדות תעופה ברחבי העולם אחר מענה לאיום הרחפנים בטרמינלים, ובמיוחד באזור מסלולי הנחיתה וההמראה, גדל בעקבות סגירתו של שדה התעופה גטוויק לאחר שרחפנים שהוטסו סביב המסלול ושיבשו את ההמראות והנחיתות של כ-1,000 טיסות", הסבירו בתעשייה האווירית.

מערכת ה-Drone Guard  משמשת לגילוי, סיווג ויירוט רחפנים וכוללת מכ"ם המאתר ועוקב אחר כל סוגי הרחפנים, מערכת COMINT, המסווגת את הרחפנים על פי התשדורת שלהם, מצלמה אלקטרו-אופטית/אינפרא אדום המשמשת לזיהוי האיום ובמשבש אותות (JAMMER), המנטרל את האובייקט ומיירט אותו.

"המערכת", מדגישים בחברה, "מנוהלת על ידי יחידת פיקוד ובקרה אחת, כאשר היתרון המרכזי שלה הוא יכולתה לספק הגנה נוספת במקרה של כשל בשכבה אחרת. המערכת נבנתה במיוחד לפעילות בסביבה של שדות תעופה ונבחנה לשביעות רצונם של מפעילי שדות תעופה לאחר שהוכיחה את יכולותיה לאתר את הרחפנים ולמנוע שיבושים בפעילותו השגרתית של האזור האווירי".

"ה-Drone Guard מספקת יתרון עצום למשתמשי הקצה המעוניינים להפעיל אמצעים נגד רחפנים בשדות תעופה ואזורים מאוכלסים הודות ליכולתו לפעול במקביל למערכות קשר קיימות כגון מכ"מים, מערכות תקשורת ומערכות אחרות בספקטרום האלקטרומגנטי המורכב של שדה התעופה. המכ"ם של ה-Drone Guard פועל בתדר-X-Band ולכן אינו משבש את פעולת המכ"מים האחרים הפועלים בשדה", נאמר עוד בהודעת החברה.  

מנכ"ל אלתא וסמנכ"ל תעשייה אווירית, יואב תורג'מן אמר: "מערכת ה-Drone Guard הינה מבצעית ונמכרה במאות יחידות ללקוחות סביב העולם. המערכת משמשת לאבטחת מתקנים, שטחים ואירועים רבים ברחבי העולם ואנו שמחים לספק פתרונות גם לשדות תעופה מרכזיים. מאחר וה-Drone Guard היא קלת משקל, נוחה לשינוע וקלה להתקנה, יכולנו למלא את הביקוש עם רמת ביצועים מצוינת. בספטמבר השתתפנו בתמרון של נאט"ו בפורטוגל, בו הדגמנו בהצלחה את ה-Drone Guard בהגנה על נמלים מפני רחפנים עוינים, מל"טים וכלי טיס בלתי מאוישים אחרים, כמו גם מפני איומים מהקרקע".

הכתבות הכי נקראות באתר:

שב"כ חשף: חמאס גייס מרגלים בשטח ישראל

חשד: חיילים סייעו להבריח אמל"ח מיו"ש לישראל

מסתמן: תר"ש תנופה תהיה בהיקף תר"ש גדעון

"לצבא קטלני יותר": בנט אישר את תר"ש תנופה

היקף ההזמנות "כחול לבן": 11.6 מיליארד שקלים

אולי יעניין אותך גם