יום השואה הבינלאומי: זיכרון השואה מגיע לעמק הסיליקון

בכירים רבים מעמק הסיליקון, ביניהם מנכ"לית Youtube, מייסד Whatsapp, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק ואחרים יציינו את יום השואה הבינלאומי דרך 'זיכרון בסלון' ומייצג אמנות

יום השואה הבינלאומי: זיכרון השואה מגיע לעמק הסיליקון

מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני וז'ני רוזנשטיין, ניצולת שואה בת 84. קרדיט – ויקטור לוי

מנכ"לית יוטיוב סוזן וויצ׳יסקי, המייסד של וואטסאפ יאן קום, מייסדת ומנכ"לית Houzz עדי טטרקו ועוד רבים מבכירי ההיי-טק יארחו בני נוער, קולגות וחברי קהילה אחרים לשיחה אינטימית עם ניצולי השואה באירוע מיוחד שיזם ארגון ICON בהובלת המייסדת והמנכ"לית יסמין לוקץ' ובשיתוף עם ארגון IAC.

במסגרת האירועים ישמעו הנוכחים עדויות מפי הניצולים וישתתפו בדיון וקבוצות שיח משותף כדי לקדם את זיכרון השואה בדרכים חדשניות ומונגשות לדור הצעיר ולטכנולוגיה המודרנית. בזמן שמקרי האנטישמיות בעולם עולים ומספרם של ניצולי השואה פוחת, מקווים המארגנים לייצר שיח סביב זיכרון השואה מתוך הבנה של תפקידם המשמעותי של בכירי ההייטק ביצירת תודעה לזיכרון השואה.

עדי אלטושלר, מייסדת 'זיכרון בסלון': "זיכרון השואה הופך, בצדק, למאורע בינלאומי חשוב ובעל משמעות לא רק ליהודים – וזהו תהליך חשוב עבור כולנו, כחברה אנושית. אנחנו מברכים על הבחירה בפורמט של 'זיכרון בסלון' כדרך להנצחת זכר השואה וקוראים לכולם להמשיך לשאת את לפיד הזיכרון כדי שמאורעות העבר לא יחזרו שנית עוד לעולם".

עוד. ביום חמישי האחרון קיימה פייסבוק ישראל במשרדיה תערוכת ציורים של ז'ני רוזנשטיין, ניצולת שואה בת 84. אל ז'ני נחשפו בפייסבוק ישראל דרך סרטון שעלה בפייסבוק, שבו היא מספרת על הקשיים הכלכליים עמם היא מתמודדת. בעקבות הסרטון פייסבוק ישראל החליטה להרים את הכפפה ולקיים תערוכה עם ציוריה של ז'ני שיועמדו למכירה. כל הציורים בתערוכה, למעלה מ-50 ציורים,  נמכרו.

הבוקר (ב'), לציון יום השואה הבינלאומי, פרסמה שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, פוסט מרגש על ז'ני ותערוכת הציורים שלה למיליוני עוקביה. בפוסט שיתפה שריל את סיפור חייה של ז'ני, אהבתה לציור, כיצד הציורים של ז'ני משקפים את המסע של חייה ואמרה: "למרות שלא יכולתי להיות שם באופן אישי כדי לפגוש את ז'ני, אני אסירת תודה לצוות של פייסבוק ולמי שתמך בה. כל כך חשוב שנמשיך לשתף את סיפוריהם של ניצולי שואה כמו ז'ני", אמרה סנדברג.

אולי יעניין אותך גם