הערכה: לסין יש את תעשיית הנשק השנייה בגודלה בעולם

מידע חדש שהגיע לידי מכון מחקר שוודי מצביע על כך שארבע חברות נשק גדולות בסין מכרו ב-2017 סחורה ביותר מ-54 מיליארד דולר. הסכום שם את תעשיית הנשק הסינית לפני זאת הרוסית, ושנייה רק לאמריקנית, שמכרה באותה שנה סחורה ביותר מ-220 מיליארד דול

הערכה: לסין יש את תעשיית הנשק השנייה בגודלה בעולם

נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. צילום ארכיון: AP

מידע שנחשף לאחרונה מרמז על כך שסין היא יצרנית הנשק השנייה בגודלה בעולם, אחרי ארה"ב ולפני רוסיה. כך על פי מכון המחקר "Stockholm International Peace Research Institute".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

חוסר השקיפות בסין מוביל לכך שהמכון לא כולל את סין בדירוגי יצרני הנשק השנתיים שלו, אך המכון מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לידיו הגיע מידע כספי אמין הנוגע לארבע חברות גדולות בסין. המידע, שמכסה תקופה בין 2015 ל-2017, עזר ל-SIPRI לעצב תמונה של פעילות ייצור הנשק של חברות סיניות. על פי המכון, זוהי התמונה השלמה ביותר של פעילות זו שהושגה עד כה.
 
על פי המכון, "הגידול בכמות המידע שבהישג-יד בנוגע לחברות אלה מוביל לכך שכעת זה אפשרי לפתח הערכות ברמת סבירות אמינה של סדר הגודל של תעשיית הנשק הסינית". לארבע החברות שבדק SIPRI היו מכירות בהיקף שמוערך ב-54.1 מיליארד דולר ב-2017, מה ששם אותן ברשימת 20 יצרניות הנשק הגדולות בעולם.
 
ארבע החברות שנתוניהן נבדקו על ידי SIPRI היו Aviation Industry Corporation of China, China North Industries Group Corporation, Electronics Technology Group Corporation, ו-China South Industries Group Corporation. 
 
לשם השוואה לפעילותן הכספית של הארבע, היקף המכירות של תעשיית הנשק של ארה"ב, שמדורגת כראשונה בגודלה ברשימה של SIPRI, היה 226.6 מיליארד דולר ב-2017; ותעשיית הנשק הרוסית מכרה סחורה ב-37.7 מיליארד דולר ב-2017.
 
הכתבות הכי נקראות באתר: