"השינויים במזה"ת דורשים זרוע ים אסטרטגית"

כך אמר סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, בטקס האזכרה השנתי לזכר חללי הצוללת אח"י "דקר". מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט: "משימותיה של שייטת 7 עלומות, אנשיה אנשי צללים ודרכיהם מאפשרות לנו להימצא במרחבים קריטיים"

 
"השינויים במזה"ת דורשים זרוע ים אסטרטגית"

סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר (במרכז) ומפקד חיל הים אלוף אלי שרביט (משמאל) בטקס האזכרה. צילום: דובר צה"ל

בצה"ל קיימו היום (א') טקס האזכרה ל-69 חללי הצוללת אח"י "דקר" במלאת 52 שנים להיעלמותה, באנדרטת ההנצחה בהר הרצל.

בתאריך 9 בינואר 1968, הסתיימו שיפוציה של הצוללת אח"י "דקר" בבריטניה והיא יצאה לדרכה לכיוון נמל חיפה. כחמישה ימים לפני תאריך הגעתה המיועד לישראל, נעלמו עקבותיה ו-69 לוחמיה הוכרזו כחללי צה"ל. בשנת 1999, לאחר שנים רבות של מאמצי חיפוש, אותרה הצוללת בעומק הים, על נתיב הפלגתה המקורי. גשר הצוללת הובא לישראל ונמצא כיום במוזיאון חיל הים בחיפה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, דיבר בטקס האזכרה והדגיש את הצורך של ישראל בזרוע ימית איכותית. "אנשי הצוללת הם שישים ותשעה חיילים ומפקדים, אשר בחרו להתנדב ולצאת אל הים, לפעול תוך כדי סיכון בעומקו של שדה הקרב המסתורי וחסר הגבולות, ולהילחם באתגריו גם במחיר חייהם. בחלוף השנים ולצד מאמצי האיתור הרבים, נמצאו רק כמה משרידי הצוללת עצמה. אתם, בני המשפחות היקרים, נדרשתם למצוא בליבכם את תעצומות הנפש הנדרשות לחיים בצל חוסר הוודאות.

בתקופה בה צה"ל נמצא בתהליך שינוי משמעותי ורוחות השינוי במזרח התיכון גוברות, נדרש צה"ל לזרוע ים אסטרטגית ויצירתית, האוחזת במידע מודיעיני איכותי. ביטחון מדינת ישראל נשען על יכולותיה המבצעיות הגבוהות של זרוע הים. במעמקי הים הנסתרים ועל אדמת הארץ. צה"ל יוסיף לעמוד בכל משימה שתוצב בפניו ולהגן על גבולות ישראל למען תמשיך להיות למדינה ריבונית, עצמאית ומשגשגת. יהי זכר הנופלים ברוך וחקוק לנצח ישראל", אמר אלוף זמיר.

מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, אמר בטקס "בשנה החולפת ציינה שייטת 7 שישים שנה להקמתה, שישים שנים לכניסתן של אח"י 'תנין' ואח"י 'רהב' בשערי נמל חיפה, שישים שנים להתגשמות חלומם של ראשוני שייטת 7, לכונן צי צוללות למדינת ישראל. מוסריותנו וסולם הערכים שלנו נמדדים גם באופן בו מונצחים לוחמנו החסרים, באופן בו מונחלת מורשת גיבורינו".

"לוחמיה של אח"י 'דקר' היו ועודם אנשי המופת שלנו, עמוד האש שלפני המחנה, נר התמיד המלווה את פועלה של שייטת 7 לאורך שנות קיומה. מקומה של שייטת 7, בפועלה המבצעי הייחודי, מהווה מרכיב חיוני וקריטי באופרציה הימית שלנו. משימותיה של השייטת עלומות, אנשיה אנשי צללים ודרכי פעולתם מאפשרות לנו להימצא במרחבי הפעולה הקריטיים ביותר לזרוע הים ולצה"ל״, ציין עוד מפקד חיל הים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

קצין בצה"ל: "פעולותינו מרתיעות את חיזבאללה"

גם נגד "פרות קדושות": התייעלות בזרוע היבשה

הערכה: כפיר תצויד במסגרת שדרוגה בנגמ"שי איתן

חקירה וירטואלית: להב 433 בעידן הפשיעה ברשת

ניצי וותיק: סגן המפקד החדש של כוח קודס האיראני

אולי יעניין אותך גם