אלביט מכוונת את פרויקט ה"חץ דורבן" לבריטניה ואוסטרליה

"חץ דורבן" על נגמ"ש איתן. צילום: באדיבות אלביט

מערכת ההגנה האקטיבית של אלביט "חץ דורבן" הצליחה ליירט בהצלחה פגז שריון 120 מ"מ (APFSDS) בתנאי ניסוי, כך אמר אדם גריפית', מהנדס בכיר באלביט מערכות בריטניה, בוועידת IAV בלונדון בשבוע שעבר. המצגת כללה קטעי וידיאו של מה שתיאר גריפית' כמיירט של גרסת IFLK שהתפוצץ ליד הפגז, ובכך שינה את מסלולו. הפיצוץ יביא לכך שהפגז יפגע בכלי המצויד ב"חץ דורבן" בזווית פחות אופטימלית, ויפחית את החדירה.

גריפית' אמר כי ה- IFLK נועד ליירט פגזי APFSDS וטילים מונחים נגד טנקים, בעוד שמערכת IFLD, שנוסתה על הברדלי של צבא ארה"ב והנגמ"ש איתן, מתאים יותר לטילי נ"ט ופחות לפגזים. הוא נמנע מלפרט את ההבדלים בין המערכות. נזכיר כי בהקשר הבריטי, אלביט מכוונת לתכניות שדרוג נגמ"שים של הממלכה. ביניהן, תכנית Warrior Infantry Fighting Vehicle לנגמ"ש חדש ותכנית השדרוג של השיריון תחת השם Challenger 2.

הצבא הבריטי הזמין 508 נגמ"שי בוקסר ועוד 589 נגמ"שי Ajax בעלות של כשלושה מיליארדי ליש"ט. ככל הנראה, חלק מנגמ"שים האלה יצטרכו הגנה אקטיבית אם היעוד שלהם להילחם מול הצבא הרוסי. "ה-Ajax  שמיוצר על ידי ג'נרל דינמיקס אמור להגיע השנה ליכולת ההפעלה הראשונית (IOC), כך אישרה החברה. בריטניה מתכננת להעמיד את חמשת דגמי הבוקסר הראשונים עד יוני 2022, כאשר מסירת הצי צפויה להתחיל מאוחר יותר בנובמבר 2022. בעבר, שר ההגנה בן וואלאס אמר כי הוא מצפה שהרכבים יגיעו ליחידות עד שנת 2023", נכתב בפרסום של Army-technology.

לצד בריטניה, גם אוסטרליה רוצה שאלביט תתאים את ה"חץ דו רבן" לנגמ"ש הבוקסר, שנרכש בתכנית לנד 400 עבור הצבא האוסטרלי. כמו כן, אלביט התאימה את המערכת בעבר למספר כלים של ג'נרל דינמיקס. לסיכום, נראה כי אלביט מתכוונת למנף את הזכייה בפרויקט הנגמ"ש איתן לבריטניה ואוסטרליה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית