מלחמות בעננים: חברות הענק מתחרות על ענן הממשלה וצה"ל

מיקרוסופט מכריזה על אזור ענן ייעודי לישראל. כך גם אמזון ואורקל. המטרה: מכרז הענן של הממשלה וצה"ל

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, רונית אטד - קרדיט תצלומים: מיקרוסופט

מלחמות הענן שמתרחשות בארה"ב מגיעות גם לישראל, כאשר מיקרוסופט האחרונה בין חברות הענן הגדולות שמכריזה על הקמת אזור ענן ייעודי לישראל. המטרה היא לזכות במכרז הענן של הממשלה וצה"ל. לצדה, פועלות בישראל, כולל בבניית אזור ייעודי, אורקל ואמזון. נזכיר כי אמזון ומיקרוסופט מתחרות ביניהן על הענן של צבא ארה"ב. למרות הבחירה של הפנטגון במיקרוסופט, אמזון הגישה עתירה לבית משפט על מנת לעצור את העסקה.

שירותי הענן החכם והמאובטח של מיקרוסופט באמצעות דאטה סנטר בישראל ירחיבו את תשתית הענן הגלובלית של מיקרוסופט לכדי 56 אזורים ב-21 מדינות שונות.  אזור ישראל צפוי להיות זמין בשנת 2021, תחילה עם תשתיות הענן Azure ולאחר מכן עם 365 Office. "ההשקעה בהקמת אזור ענן בישראל תאפשר למשתמשים נגישות לטכנולוגיות המתקדמות ביותר, תוך הקפדה על דרישות רגולציה, אחסון דאטה ואבטחת מידע במדינת ישראל (Data Residency). שירותי הענן של מיקרוסופט תואמים לדרישות הגנת הפרטיות באיחוד האירופי (GDPR)", אומרים במיקרוסופט.

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, רונית אטד, אמרה כי "השקעה משמעותית זו מסמנת אבן דרך בקשר שבין מיקרוסופט לישראל והיא גם מגיעה כאשר אנו מציינים 30 שנים לפעילות החברה בישראל. זו הוכחה נוספת לכך שמיקרוסופט רואה בישראל שוק אסטרטגי. גופי המגזר הציבורי, חברות מהמגזר העסקי, סטארטאפים ומפתחים ייהנו מגישה לשירותי ענן סקיילבילים, זמינים ועמידים על מנת להאיץ תהליכי חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית תוך מינוף הדאטה שלהם. מיקרוסופט בישראל שותפה מלאה להצלחת הארגונים במסע הדיגיטלי שלהם."

ארגוני אנטרפרייז מכלל הסקטורים בישראל, גופים במגזר הציבורי וסטארטאפים משתמשים כבר היום ביכולות פלטפורמת הענן של מיקרוסופט. אלו כוללים את צ'ק פוינט, בנק הפועלים, מלאנוקס, בית החולים שיבא, עיריית תל אביב, , eToro, Jfrog, צים, בנק דיסקונט, חברת החשמל, דואר ישראל ורפא"ל.

למרות הפרסומים של שלוש חברות הענן הגדולות בדבר מיקוד במדינת ישראל, ההערכות בשוק הן כי החברות שלא יזכו להשתתף במכרזי הממשלה או צה"ל יקטינו פעילות ענן בישראל על ציר הזמן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית