עבור ניהול משברי סייבר: משרד התקשורת נערך להקמת ה-CERT

לקראת אירוע סייברטק גלובל בתל אביב, משרד התקשורת מתכונן להציג את מרכז הסייבר לתחום התקשורת. למרכז, שמוקם בבאר שבע, שותף מערך הסייבר הלאומי. הוא יאפשר למשרד התקשורת לנהל טוב יותר משברי סייבר מול חברות הטלקו הישראליות

 
עבור ניהול משברי סייבר: משרד התקשורת נערך להקמת ה-CERT

מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן. צילום: רונן טופלברג

משרד התקשורת מתכונן לכנס סייברטק גלובל 2020 הקרוב שיערך בתל אביב בין התאריכים 28-30/01/2020. בכנס ישתתפו גורמים בכירים בשוק התקשורת העולמי, כולל גורמים מארגון ה-ITU, כאשר מרכז השיח ייסוב סביב חמ"ל הסייבר (SOC) לתחום התקשורת שמקים משרד התקשורת בבאר שבע. במרכז יהיו שותפים משרד התקשורת, מערך הסייבר הלאומי. על האפיון הטכני של צרכי המרכז מול ספקיות הטלקו אחראית חברת WHITEHAT אותה ייסד ומנהל שרון נימירובסקי, שזכתה במכרז של המשרד.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מדובר במודל יחסית חדשני בתחום הרגולציה על תחום התקשורת בעולם, כאשר המרכז יאפשר למשרד התקשורת נראות מלאה של תשתיות התקשורת בארץ של כלל החברות. המודל בנוי כך שה-SOC יתחבר למרכז ניטור עצמאי (SIEM) שמפעילה כל חברת טלקו בארץ, וישאב ממנו נתונים על פי פרמטרים ידועים מראש (4-6 פרמטרים). המרכז יאפשר למשרד התקשורת שני יתרונות מרכזיים - ניהול משברי סייבר בצורה טובה יותר בתחום התקשורת וכן רגולציה אקטיבית יותר מול חברות הטלקו.

במשרד מדגישים שהמטרה אינה ריגול אחרי אזרחים והמידע שישותף בין חברות הטלקו למערך הסייבר, שיפעיל את ה-SOC הייעודי, אינו יכלול פרטי לקוחות. אז מה כן? ובכן, ככל הנראה המידע יכלול נתונים אודות חריגות התנהגות של קווי התקשורת העיקריים בארץ, ואלה שפרוסים לחו"ל. את המשרד כרגולטור מעניינת בעיקר היציבות של אספקת התקשורת לאזרחים ולעסקים. מנכ"ל המשרד, נתי כהן, רואה בממד התקשורת בסיס לקיומו של המשק העסקי, ולכן גם הדגש שהוא שם על פריסת רשתות דור 5.

בהקשר תשתית דור 5, הקמת ה-SOC הייעודי היא חלק מהליך פריסת רשתות אלו. לצד מכרז התדרים, המשרד מכין את עצמו לממד הסייבר ברשתות אלו. מדובר בארכיטקטורה חדשה, כאשר מרכיבי ליבה יהיו מבוססי ענן ופרוטוקולי אינטרנט קיימים, וככזו, היא פגיעה יותר תיאורטית מרשתות דור 3\4. ברשות הפרטיות במשרד המשפטים טרם פרסמה את המלצתה לגבי המגבלות שצריכות להיות מושתות על הפעלת CERT כזה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

קצין בצה"ל: "פעולותינו מרתיעות את חיזבאללה"

גם נגד "פרות קדושות": התייעלות בזרוע היבשה

הערכה: כפיר תצויד במסגרת שדרוגה בנגמ"שי איתן

חקירה וירטואלית: להב 433 בעידן הפשיעה ברשת

ניצי וותיק: סגן המפקד החדש של כוח קודס האיראני

אולי יעניין אותך גם