בכיר אמריקני: "אנחנו נשארים בסוריה, התקיפות נגד דאעש גוברות"

מפקד הכוחות האמריקניים במזה"ת, גנרל פרנק מקינזי, הדגיש כי ארה"ב מחויבת לבעלות בריתה בסוריה, וכי המדינה מחויבת למשימה נגד דאעש

 
בכיר אמריקני: "אנחנו נשארים בסוריה, התקיפות נגד דאעש גוברות"

גנרל פרנק מקינזי (במרכז) בסיור בבסיסים אמריקניים בסוריה. צילום: AP

קצין אמריקני בכי אמר כי ארה"ב מחויבת ללחימה בסוריה, ואנחנו מתכוונים להיות כאן עוד זמן רב. כך דווח בסוכנות הידיעות אי.פי. במהלך סיור נרחב בבסיסים אמריקניים בסוריה אמר גנרל פרנק מקינזי, מפקד הכוחות של ארה"ב במזרח התיכון, כי "המדינה נותרה מחויבת למשימתה בסוריה. הפעולות נגד פעילי דאעש שוב מתגברות".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

כזכור, בשנה שעברה החליט נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, להסיג כוחות מסוריה כחלק מהבטחתו להשיב חיילים אמריקניים הביתה ולעצור את הלחימה של כוחותיו בסוריה. עם זאת, גורמים שונים, ביניהם בכירי צבא, שכנעו אותו לשמור על כוח מוגדל בסוריה כדי להגן על מרחב של שדות נפט שנמצאים בשליטת הכורדים. כך שלמרות כי בחלק מהאזורים בסוריה, החיילים האמריקניים עזבו, אזורים אחרים תוגברו. "הכוחות הכורדיים מבינים שלא נישאר כאן 100 שנה. בכנות אני לא יודע כמה זמן אנחנו הולכים להיות כאן ואין לי הוראות מלבד להמשיך לעבוד עם בעלי בריתינו", אמר מקינזי.

לפי גורמים רשמיים שונים, פעולות ארה"ב נגד דאעש בסוריה צומצמו במחצית בתקופה האחרונה, אך בצבא ארה"ב יודעים כי המצב הזה הולך להשתנות. "בהחלט, קצב הפעולות נגד דאעש ירד, לאחר האירועים האחרונים בעיראק. עכשיו מבצעים שלושה או ארבעה מבצעים בשבוע עם השותפים שלנו כאן - כך שהקצב הזה מתחיל להתגבר ואנחנו מאוד מרוצים מזה", אמר הקצין האמריקני הבכיר.

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש השב"כ: "סיכלנו בשנה האחרונה 560 פיגועים"

סוכם: תוספת תקציב לצה"ל לשנתיים הקרובות

דיווח: נחשפה זהותו של מנהיג ארגון דאעש החדש

בריטניה ניסתה את מערכת מסך הברזל של אלביט

טורקיה ביצעה ניסוי בטיל אוויר-אוויר חדש מתוצרתה

אולי יעניין אותך גם