יבמ פותחת מחזור עשירי למאיץ Alpha Zone

התוכנית כוללת ליווי טכנולוגי ועסקי לכל חברה, שימוש חופשי במוצרי התוכנה וכלי הפיתוח של IBM בענן בשווי של עד 120 אלף דולר

קרדיט: שאולי לנדנר

המחזור העשירי של מאיץ הסטרטאפים Alpha Zone IBM נפתח אמש (ה' 22.1) באירוע השקה בתל אביב. לאחר תהליך סינון קפדני בחר צוות המאיץ בעשר חברות סטרטאפ מתחומים כגון בריאות דיגיטלית, סייבר ובינה מלאכותית, והן יצטרפו כעת לתוכנית מנטורינג מקצועית בת 24 שבועות.

כמו במחזורים הקודמים, Alpha Zone IBM בוחרת לתוכנית המאיץ חברות עם פתרון טכנולוגי למגזר הארגוני שעברו את שלב השקעת הסיד, ומסייעת להן בפיתוח והצמחת המוצרים והשירותים שלהן, וביצירת קשרים אסטרטגיים על בסיס הידע הטכנולוגי הרחב של IBM, הניסיון המחקרי והעסקי ורשת הקשרים הענפה שלה בעולם.

התוכנית כוללת ליווי טכנולוגי ועסקי לכל חברה, שימוש חופשי במוצרי התוכנה וכלי הפיתוח של IBM בענן בשווי של עד 120 אלף דולר, וכן גישה לשירותי ייעוץ המתבססים על הידע והניסיון של מאות אנשי טכנולוגיה, חוקרים, מפתחים ומומחי תעשייה המועסקים על ידי IBM בישראל ובעולם. במסגרת התוכנית מציגה IBM את החברות בפני משקיעי הון סיכון, מסייעת בהגשת תוכניות לרשות החדשנות ומחברת את החברות למנטורים ואנשי תעשייה מובילים בארץ ובחו"ל.

כחלק מאירוע ההשקה של מחזור 10 קיימו החברות הבוגרות של מחזור 9  את ה-Demo Day בו הציגו את הפתרונות פורצי הדרך שלהן. כך למשל חברת Leo הציגה צ'אטבוט מבוסס בינה מלאכותית עבור תעשיית הביטוח; חברת ContextualWeb הציגה מנוע חיפוש בהשראת מערכת הזיכרון של המוח האנושי; וחברת Cyberpion הציגה אתHackerPOV  - פתרון ניטור מקיף של נכסים דיגיטליים והגנה מפני איומים.

אורי חייק, סמנכ"ל הטכנולוגיות ב-IBM ישראל אמר שהמאיץ הוא נקודת מפגש מרתקת בין סטרטאפים, ארגונים עסקיים, אקדמיה וטכנולוגיה עילית: "אנו גאים לסכם חמש שנים מוצלחות מאוד של IBM Alpha Zone בישראל – תוכנית מאיץ שהפכה לראש גשר להנגשת החדשנות והיזמות הישראלית לשווקים גלובליים. יחד עם השותפים הרבים שלנו הפכנו את התוכנית שלנו למודל לחיקוי עבור מדינות וגופים אחרים, שרואים במפגש הזה ערך עסקי חדש, מצוינות טכנולוגית וארכיטקטורה ותוצרים פורצי דרך לכל השחקנים - ובראשם הסטרטאפים".

חלק מהחברות בוגרות המחזורים הקודמים של התוכנית רשמו הצלחות מרשימות. כך למשל חברת Nutrino בוגרת מחזור 2 נמכרה ב-2008 ל-Medtronic בעסקה המוערכת בכ-100 מיליון דולר; חברת IQP בוגרת מחזור 2 נמכרה בשנת 2017 לתאגידGE  בסכום שנאמד על פי הדיווחים בכ-40 מיליון דולר; חברת DayTwo בוגרת מחזור 8 הכריזה ביוני אשתקד על גיוס של 40.5 מיליון דולר; וחברת DiA בוגרת מחזור 4 נכללה לאחרונה בין חמש החברות הראשונות שעלו ל-IBM Watson Health Imaging-Marketplace כדי לאפשר לרופאים ברחבי העולם ניתוח של דימויי אולטרסאונד מבוסס בינה מלאכותית.

מודל מאיץ הסטרטאפים של IBM קצר שבחים בישראל ובחו"ל, ועל בסיסו קמו מאיצים בבית החולים הדסה בירושלים, בניו יורק – בשיתוף עם אוניברסיטת קולומביה, וברוד איילנד – בשיתוף עם אוניברסיטת בראון, אוניברסיטת רוד איילנד ו-MassChallenge.

המחזור הנוכחי יהיה הראשון שייהנה משיתוף הפעולה עם E.ON - חברת אנרגיה גרמנית מהמובילות בעולם שפנתה ל- IBM Alpha Zone  במטרה לחבר חדשנות ישראלית לשוק האנרגיה הגלובלי. שלושה סטרטאפים בנבחרת הנוכחית יזכו בנוסף לתמיכה מIBM- גם לליווי וסיוע מ-E.ON.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית