כפיר תהפוך לחטיבת החי"ר המתמרנת החמישית

צה"ל הודיע על המהלך כחלק מההחלטות שהתקבלו במטכ"ל במסגרת התוכנית הרב-שנתית "תנופה". לדברי דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, "כפיר תעשה פחות תעסוקה בשטחים. למדנו שצה"ל צריך יותר חי"ר ויותר קטלניות"

כפיר תהפוך לחטיבת החי"ר המתמרנת החמישית

הרמטכ"ל אביב כוכבי בשיחה עם לוחמי חטיבת כפיר ולוחמי שיריון. צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, שוחח הערב (ד') עם הכתבים הצבאיים, ודיבר על התוכנית הרב-שנתית "תנופה". לדברי זילברמן, "השבוע קיימנו בפורום מטכ"ל סדנה על תר"ש תנופה, בראשות הרמטכ"ל".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

זילברמן נתן לכתבים הצצה ראשונה להחלטות שבמסגרת התר"ש: מיקוד בחוד המבצעי ביבשה; הוחלט להפוך את חטיבת כפיר לחטיבת חי"ר מתמרנת חמישית (אחרי צנחנים, גולני, גבעתי ונח"ל) בצה"ל, תוך מיקוד בשטח בנוי. לפי זילברמן, "הצבא יצייד אותם באמצעי תקיפה מתקדמים. הרמטכ"ל הודיע על ההחלטה למפקדי החטיבה בביקור בעזה. נצייד אותה ביכולות אש וסגירת מעגלי אש. לחטיבה יהיה ניוד גלגלי. נכניס אותם לתוכניות האופרטיביות בדרום ובצפון - עזה ולבנון. [יחידות חטיבת] כפיר יתאמנו מספר חודשים בשנה, והיא תעשה פחות תעסוקה בשטחים. הרמטכ"ל רואה בזה החלטה מאד משמעותית. למדנו שצה"ל צריך יותר חי"ר ויותר קטלניות. הבנו שאפשר לקחת את כפיר ולהפוך אותה לחטיבה מתמרנת".

בנוסף, דיבר זילברמן על מקורות התקציב של צה"ל ב-2020. לדבריו, "אחד הוא [התקציב השנתי] של 2020. המקור השני הוא התייעלות שמפנה כסף. מקור שלישי זה כספי הסיוע האמריקני. נציג את ההחלטות לצבא בשבועות הקרובים. צה"ל הציג צרכים מידיים ובקשה לתוספת תקציב. ההחלטה תיקבע בשבועות הקרובים".

היום ביקר הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי באוגדת עזה וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי; מפקד אוגדת עזה תא"ל אליעזר טולדנו; ומפקדים נוספים. בנוסף, הוא שוחח עם לוחמי חטיבת כפיר ולוחמי השריון. במסגרת זו הכריז כוכבי על הסבת חטיבת כפיר לחטיבת חי"ר מתמרנת, בתהליך הדרגתי שייקח מספר שנים.
 

לדברי כוכבי, "החוכמה של צה"ל בכלל ושל ביטחון שוטף, של פעילות מבצעית בגבולות בפרט, היא כזאת שיש מערכות שלמות של מודיעין, של אמצעי אש, של אמצעי יבשה, אוויר, לפעמים גם ים, ושברגע ספציפי כשיש אינדיקציה אתה יכול להביא את כל היכולת הזו, והבאתם בדיוק את היכולת הזאת. יש לי הערכה רבה על האופן שבו עשיתם את זה, ובאותה נשימה - תזכרו שזה יכול לקרות הלילה או למחרת".

"אנחנו קיבלנו החלטה במהלך השבוע האחרון להפוך את חטיבה 900 לחטיבת חי"ר רגילה לכל דבר ועניין, ולא רק שהיא תהיה חטיבת חי"ר רגילה לכל דבר ועניין, היא תהיה מה שאנחנו קוראים חטיבת חי"ר-אש. היא תתמחה, ביחד עם עוד שתיים-שלוש חטיבות, שניקח אותן ונסב אותן ליכולת הזאת שנקראת חי"ר-אש, להיות חטיבה שמתמחה לא רק במרחבים עירוניים, אלא גם מתמחה בלחימה במרחב עירוני שהיא עתירה ועשירה ביכולות השמדה של אויב", אמר כוכבי.

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש השב"כ: "סיכלנו בשנה האחרונה 560 פיגועים"

סוכם: תוספת תקציב לצה"ל לשנתיים הקרובות

דיווח: נחשפה זהותו של מנהיג ארגון דאעש החדש

בריטניה ניסתה את מערכת מסך הברזל של אלביט

טורקיה ביצעה ניסוי בטיל אוויר-אוויר חדש מתוצרתה

אולי יעניין אותך גם