איראן מודה רשמית: מיירטים רוסיים נורו לעבר המטוס האוקראיני

על פי דו"ח של רשות התעופה האזרחית באיראן, שני הטילים שנורו לעבר המטוס, וגרמו להתרסקות בה נהרגו 176 בני אדם, הם מיירטי TOR-M1. איראן קיבלה מרוסיה לפני כמה שנים משלוח של מיירטים אלה

 
איראן מודה רשמית: מיירטים רוסיים נורו לעבר המטוס האוקראיני

זירת ההתרסקות של המטוס האוקראיני. צילום: AP

איראן הודתה כי כוחותיה ירו שני טילי נ"מ רוסיים לעבר מטוס הנוסעים האוקראיני שהתרסק לאחר שהמריא מנמל התעופה של טהרן בתחילת החודש, באירוע טראגי בו נהרגו כל 176 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על הסיפון.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הדו"ח המקדים של ארגון התעופה האזרחית האיראני אמנם לא ציין כי הטילים הרוסיים הם אלה שנורו לעבר המטוס האוקראיני, אך הדו"ח החדש גילה כי אלה הטילים שנורו לעבר המטוס כמיירטים. בשנת 2017 איראן קיבלה משלוח של 29 יחידות TOR-M1 מרוסיה במסגרת חוזה בשווי של כ- 700 מיליון דולר. "ההשפעה של טילים אלה על התאונה וניתוח הפעולה הזו נבדקים", נכתב בדו"ח.

מטוס הנוסעים B787-800 של חברת התעופה של אוקראינה התרסק כשהוא בגובה של 8,000 רגל, דקות אחרי שהמריא מנמל התעופה הבינלאומי של טהרן. רק שכשבוע לאחר ההתרסקות הודתה טהרן לראשונה באחראיות לתאונה הקטלנית, והודתה שהמטוס הופל בשוגג על ידי מפעילי סוללת טילים מאוישת על ידי "חיילים שהיו במתח ובחשש מפני תקיפת אוויר אמריקנית".

צבא איראן הודיע שהמטוס המריא מנמל התעופה ע"ש חומייני "והחל לטוס מעל וסמוך לאזור שבו ישנם מרכזים צבאיים של משמרות המהפכה. צורת המטוס וגובה הטיסה יצרו רושם של כלי טיס עוין. בנסיבות אלה הפלת המטוס הייתה טעות אנוש", נאמר בהודעת הצבא.

אולי יעניין אותך גם