דיווח: נחשפה זהותו של מנהיג ארגון דאעש החדש

הגרדיאן הבריטי חשף, על בסיס מידע משני מקורות מודיעיניים, את זהות יורשו של אל-בגדדי. על פי הפרסום, מדובר באדם שהוזכר בעבר כמי שיחליף את אל-בגדדי בראש הארגון, וכי בין היתר היה אחראי על שעבוד בני העדה היזידית

 

אל-סלבי. האם הוא מנהיג דאעש החדש? צילום: מתוך טוויטר

האם זהו מנהיג דאעש החדש? על פי דיווח בגארדיאן הבריטי, ראש ארגון הטרור שהחליף את אל-בגדדי שחוסל על ידי ארה"ב, הוא מוחמד עבדול רחמן אל-מוולי אל-סלבי. העיתון הבריטי פרסם את הדברים על סמך גורמים בשני שירותי מודיעין.  אל-סלבי, כך על פי הפרסום, הוא אחד ממייסדי דאעש, הוביל את שעבוד המיעוט היזידי בעיראק ופיקח על פעולות הארגון ברחבי העולם.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי הגרדיאן, סלבי מונה לתפקיד כמה שעות לאחר החיסול של אל-בגדדי בחודש אוקטובר 2019. עם מינויו ציינו בדאעש כי שמו הוא אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי, שם שעל פי סוכנויות המודיעין לא היה שמו האמיתי.

"סלבי נחשב לאחד האידיאולוגים המשפיעים ביותר על הארגון. הוא נולד למשפחה טורקמנית עיראקית, והוא אחד הבודדים מבין בכירי הארגון שאינו ממוצא ערבי. סלבי, כך על פי מקורות המודיעין, ידוע כמלומד אסלאמי והוא בעל תואר במשפט השריעה מטעם אוניברסיטת מוסול. בשנת 2004 עוכב על ידי כוחות ארה"ב בכלא בדרום עיראק, שם פגש את אל-בגדדי", כך נכתב בפרסום הגרדיאן.

עוד נכתב בפרסום כי "לפני מותו של אל-בגדדי בפשיטה צבאית של ארה"ב בצפון-מערב סוריה, הממשל האמריקני העמיד פרס של 5 מיליון דולר על ראשו של סלבי ועל שני בכירים נוספים בארגון. סלבי הוצג כבר בעבר כמחליף פוטנציאלי לבגדדי".

מאז חיסולו של אל-בגדדי בידי ארה"ב והבסת דאעש בסוריה ובעיראק, ישנה ירידה בפעילות הארגון ברחבי העולם. עם זאת, היא לא נפסקה וההערכה היא כעת, כאשר ארה"ב עסוקה בהגנה על כוחותיה בעיראק, דאעש מנה לבנות את עצמו מחדש במדינה. החשש הוא כי עקב המתיחות הגוברת באזור, המלחמה נגד דאעש תיפגע.

הכתבות הכי נקראות:

שיעור בהתמודדות עם האויב: הצצה לטייסת 115

"יכולת אסטרטגית": טייסת "אדיר" חדשה נחנכה

מבלי מענה מבצעי: טרור הבלונים חזר לעוטף עזה

החשש: פגיעה במלחמה נגד התעצמות דאעש

בין ישראל לקרטל: אתגרי מדינות אמריקה הלטינית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית