"תמיכה בפעילות נגד איראן - גם במחיר מלחמה"

מחקר מקיף של INSS קובע כי הציבור בישראל תומך בפעולות נגד ההתבססות האיראנית בגזרה הצפונית. מממצאי המחקר עולה כי רק כמחצית מהציבור חושב שהעורף מוכן למלחמה. וגם: מה חושב הציבור על היחסים עם ארה"ב? 

 

מטוסי F-35i ("אדיר"). צילום: דובר צה"ל 

מחקר מקיף של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) קובע כי הציבור מאמין שצה"ל ערוך למלחמה ושיש להמשיך במדיניות התקיפה בצפון גם במחיר הסלמה. מדובר במחקר רחב במיוחד, הכולל מדגם מייצג של 800 איש, כאשר הוא מבוסס על ראיונות עומק שנערכו עם המשתתפים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי המחקר, שמתפרסם לקראת הכנס השנתי של INSS, ממש כמו הערכת צה"ל, הזירה הצפונית נתפסת על ידי הציבור כמאיימת ביותר על ישראל (31%), אחריו איום הגרעין האיראני (26%). מקומו של הסכסוך הישראלי-פלסטיני ממשיך לרדת באופן עקבי (14%) וגם תפיסת האיום של חמאס מעזה נמצא בירידה ולא נתפס על ידי הציבור כאיום אסטרטגי (14%).

"מעניינת במיוחד", מדגישים ב-INSS, "עמדת הציבור בנושא מוכנות העורף לתרחיש של עימות צבאי – 54% סבורים כי העורף מוכן, נתון מעניין בהתחשב בקמפיין שהחל בו צה"ל להעלאת המודעות בקרב אזרחי ישראל לתרחיש של מלחמה, שתגבה מחירים גם מהעורף. חשיבות הקמפיין התודעתי של צה"ל מתחדדת עוד יותר בנתון הבא – רוב גדול של 72% מכלל הציבור מעידים כי אינם מתכוננים, או מתכוננים במידה מועטה בלבד לתרחיש מלחמה. רק 28% העידו כי הם מכינים עצמם במידה רבה או רבה מאד לתרחיש שכזה בעורף".

מהמחקר עולה עוד כי 82% מסכימים עם הקביעה ש"ישראל יכולה לסמוך רק על עצמה"; 60% חושבים שעם ישראל הוא "העם הנבחר"; 50% אינם סומכים על ארה"ב שתעמוד לצידה של ישראל בדומה למתקפה של איראן על מתקני הנפט בסעודיה.

את המחקר המקיף ריכזה ד"ר ציפי ישראלי, חוקרת בכירה ב-INSS ,ותוצאותיו המלאות יוצגו במסגרת הכנס הבינלאומי ה-13 של המכון.

הכתבות הכי נקראות:

שיעור בהתמודדות עם האויב: הצצה לטייסת 115

"יכולת אסטרטגית": טייסת "אדיר" חדשה נחנכה

מבלי מענה מבצעי: טרור הבלונים חזר לעוטף עזה

החשש: פגיעה במלחמה נגד התעצמות דאעש

בין ישראל לקרטל: אתגרי מדינות אמריקה הלטינית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית