ראש השב"כ: "סיכלנו בשנה האחרונה 560 פיגועים"

ראש השירות נדב ארגמן דיבר בטקס פרס ראש הממשלה להישגים מודיעיניים-מבצעיים. ארגמן פירט ואמר כי מבין הפיגועים שסוכלו היו "עשרה פיגועי התאבדות, ארבעה פיגועי חטיפה ולמעלה מ-300 פיגועי ירי"

ראש השב"כ, נדב ארגמן. צילום: רונן טופלברג

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש השב"כ, נדב ארגמן, השתתפו היום (ב'), בטקס פרס ראש הממשלה על הישג מודיעיני-מבצעי ל-2019, שהתקיים במטה השב"כ. פרס ראש הממשלה וראש השב"כ מוענק לאות הערכה על מבצע או פרויקט מהתחום המודיעיני-מבצעי שבו באו לידי ביטוי מצוינות, מקצועיות, יצירתיות יוצאת דופן, תכנון, ביצוע מקצועי וללא דופי, ותוצאה שיש בה משום תרומה חשובה ואפקטיבית להשגת יעדי השירות בתחום האיסוף והסיכול.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בטקס זכו שישה מבצעים פורצי דרך וחולקו תעודות הוקרה לעובדות ולעובדים שלקחו חלק בהובלתם. באירוע השתתפו גם נציגי גופי הביטחון הפועלים בשילוב ובשיתוף פעולה עם השב"כ. המבצעים שנבחרו כמקבלי הפרס הם מבצעים מודיעיניים, טכנולוגיים וסיכוליים ממודרים, אשר בוצעו השנה בזירות השונות.

ראש הממשלה נתניהו נאם בטקס, ואמר: "הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל החיים עצמם, ואחר כך איכות החיים. אתם דואגים לשני הדברים גם יחד - הצלת חיים במאות מקרים. מאות ישראלים הרוגים, אולי יותר, ניצלו בזכות הפעילות שלכם. איכות החיים זאת תחושת הביטחון שמוקרנת מעבר לשאלה המיידית של מי נפגע, ובהצלת החיים אתם מייצרים גם תחושת ביטחון, שזה לא דבר מובן מאליו במדינה שלנו".

נתניהו הוסיף כי "בסוף, היעד הגדול זה להתגבר על האיום האיראני - שהוא גם איום קונבנציונאלי, גם איום גרעיני וגם איום של טרור. להתגבר עליו כפי שהתגברנו על האיום הגדול של הפן-ערביזם. אנחנו יכולים לעשות זאת, הוכחנו זאת. הנחישות שלנו להיאבק על עתידנו ולמגר את אויבינו חייבת להיות הרבה יותר חזקה משלהם. עלו והצליחו, תודה רבה לכם, לכולם".

ראש השב"כ ארגמן אמר בנאומו באירוע: "השנה החולפת היתה שנה גדושה באתגרים ביטחוניים בכל הזירות בהן אנו פועלים. ‏סיכלנו במהלכה למעלה מ-560 פיגועים משמעותיים, בהם עשרה פיגועי התאבדות, ארבעה פיגועי חטיפה ולמעלה מ-300 פיגועי ירי. סיכולים אלה התאפשרו בזכות כל אחת ואחד מעובדי השירות. בזכות ההשקעה, הנחישות, ההתמדה, המקצועיות והיצירתיות המאפיינים את העשייה שלכם, שלנו. מתוך כלל העשייה, מכלל ההישגים, היינו צריכים לבחור את אלה הראויים לציון מיוחד - והבחירה לא היתה קלה. העשייה המיוחדת עליה אתם זוכים בהוקרה היום, לא היתה יכולה לקרות ללא הנחישות והשאיפה למצויינות הטבועות בכם. המצויינות מכילה בתוכה גם מרכיב של חדשנות ויצירתיות. היכולת ליצור יש מאין, לחשוב מחוץ לגבולות המוכר, להאמין ברעיון, גם אם הוא נראה מטורף בהתחלה, ולא להרפות נוכח הקשיים שמערימה הדרך. גם במבחן הזה עמדתם בהצלחה, והוכחתם לכולנו שהשמים הם הגבול".

הכתבות הכי נקראות:

שיעור בהתמודדות עם האויב: הצצה לטייסת 115

"יכולת אסטרטגית": טייסת "אדיר" חדשה נחנכה

מבלי מענה מבצעי: טרור הבלונים חזר לעוטף עזה

החשש: פגיעה במלחמה נגד התעצמות דאעש

בין ישראל לקרטל: אתגרי מדינות אמריקה הלטינית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית