ספינת סיור של מספנות ישראל נמסרה לחיל הים של הונדורס

אחרי מסע של כמה שבועות, הגיעה ספינת הסיור OPV62 ליעדה בפוארטו קורטז שבהונדורס והוצגה בטקס חגיגי. "הפלגתה של הספינה בוצעה ברציפות וללא כל תקלות, וזו הוכחה נוספת לכך שקיימת יכולת משמעותית של בניית כלי שיט צבאיים במספנות ישראל", אמר יו"ר החברה סמי קצב

 

ספינת הסיור של מספנות ישראל שנמסרה להונדורס. צילום: באדיבות החברה

ספינת הסיור OPV62, שנבנתה במספנות ישראל בחיפה ונמכרה לחיל הים של הונדורס, הגיעה לנמל היעד והוצגה רשמית בטקס חגיגי. הספינה נמסרה לידי נשיא הונדורס, חואן אורלנדו ארננדס, על ידי יו"ר מספנות ישראל, סמי קצב.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

במספנות ישראל ציינו כי "הספינה החדישה היא מהמתקדמות מסוגה בעולם, פרי פיתוח ושדרוג של דגמי הסער המיוצרים בחברה. אורכה 62 מטר ומשקלה כ-450 טון. היא מצוידת במערכת תותחנות מיוצבת מתוצרת רפאל, מערכות ניווט וקשר מתקדמת, מנחת מסוקים, וכן על סיפונה זוג סירות מהירות להתערבות מידית ולפעולות חילוץ והצלה. הספינה תפעל להגנה על המים הכלכליים של הונדורס וכן מניעת סחר בסמים ופעילות טרור".

הספינה יצאה להפלגה להונדורס מנמל מספנות ישראל ב-5 בדצמבר 2019, חצתה את הים התיכון עד מצרי גיברלטר. לאחר הפסקה קצרה לתיספוק באיים הקנריים חצתה את האוקיינוס האטלנטי והגיעה לנמל פוארטו קורטז, לחופי הים הקאריבי, בסוף אותו החודש.

קצב, יו"ר מספנות ישראל ובעלי קבוצת SK, מסר בטקס חגיגי לידי הנשיא ארננדס דגם מוקטן של הספינה וציין בנאומו את המחויבות הרבה להמשך שיתוף פעולה בין מספנות ישראל והונדורס: "הפלגתה של הספינה בוצעה ברציפות וללא כל תקלות, וזו הוכחה נוספת לכך שקיימת יכולת משמעותית של בניית כלי שייט צבאיים במספנות ישראל".

הכתבות הכי נקראות:

שיעור בהתמודדות עם האויב: הצצה לטייסת 115

"יכולת אסטרטגית": טייסת "אדיר" חדשה נחנכה

מבלי מענה מבצעי: טרור הבלונים חזר לעוטף עזה

החשש: פגיעה במלחמה נגד התעצמות דאעש

בין ישראל לקרטל: אתגרי מדינות אמריקה הלטינית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית