לקראת סבב שיחות חדש? צפ"ק מחליפה שר חוץ

גורמים בממשלת הדיקטטורה המבודדת אישרו את הדיווחים שרי יונג הו הוחלף. רי ליווה בשנתיים האחרונות את מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, במספר פסגות בינלאומיות

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. צילום: AP

שר החוץ של צפון קוריאה, רי יונג הו, הוחלף, כך אישרו גורמים בפיונגיאנג בפני חדשות nknews, בהחלטה פוליטית שעשויה להשפיע על עמדתה הדיפלומטית של המדינה בעתיד. במקומו יכנס לתפקיד ראי סון גוון, יו"ר הוועדה לאיחוד השלום במדינה (CPRC).

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ראי סון גוון, שמילא תפקיד בולט בשיחות בין הקוריאות בתחילת 2018, שימש בעבר גם כפקיד במחלקת המדיניות של נציבות ההגנה הלאומית (NDC). הוא נודע בעבר כאיש ימינו של קים יונג צ'ול, מנהל מחלקת החזית המאוחדת, והופיע בסיבוב שני של שיחות צבאיות בין הקוריאות באוקטובר 2006.

אמנם התקשורת הרשמית של צפון קוריאה הרשמית טרם מאשרת את דבר ההחלפה, אולם ההערכה היא כי זהותו תיחשף לפני אירוע של דיפלומטים שאמור להתקיים בפיונגיאנג ב -23 בינואר.  רי כיהן בתפקיד הדיפלומט הבכיר של צפון קוריאה מאז 2016 בעקבות קריירה של 38 שנה ביחסי חוץ.

רי כיהן כשר החוץ של קוריאה הצפונית במהלך תקופה של דיפלומטיה עמוסה מצד פיונגיאנג, כשהוא מלווה את קים ג'ונג און בפסגות עם מנהיגי ארה"ב, דרום קוריאה, רוסיה, סין וקובה בשנתיים האחרונות. הוא גם פעל כאחד הדוברים הבכירים של צפון קוריאה לאורך אותה תקופה, במיוחד במסיבת עיתונאים בעקבות השיחות הכושלות עם ארה"ב בפברואר האחרון.

הכתבות הכי נקראות:

שיעור בהתמודדות עם האויב: הצצה לטייסת 115

"יכולת אסטרטגית": טייסת "אדיר" חדשה נחנכה

מבלי מענה מבצעי: טרור הבלונים חזר לעוטף עזה

החשש: פגיעה במלחמה נגד התעצמות דאעש

בין ישראל לקרטל: אתגרי מדינות אמריקה הלטינית

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית