Visa רכשה את Plaid תמורת 5.3 מיליארד דולר‎

הטכנולוגיה של Plaid מעניקה לצרכנים דרך נוחה לשתף את המידע הכספי שלהם עם אלפי יישומים ושירותים. חברת Plaid היא זו שמאפשרת למשתמש לקשר את חשבון הבנק אל חשבון היישום

קרדיט: חברת Visa

חברת Visa הודיעה כי חתמה על הסכם סופי לרכישת Plaid, מפתחת טכנולוגיה המסייעת לאנשים לחבר את חשבונות הבנק שלהם בצורה מאובטחת לאפליקציות שבהן הם משתמשים לניהול ענייניהם הכספיים. Visa תשלם סכום כולל של 5.3 מיליארד דולר תמורת רכישת Plaid.

הטכנולוגיה של Plaid מעניקה לצרכנים דרך נוחה לשתף את המידע הכספי שלהם עם אלפי אפליקציות ושירותים, בהם Acorns, Betterment, Chime, Transferwise ו-Venmo. צרכנים מסתמכים על אפליקציות ושירותים אלה כדי שיסייעו להם בתכנון הוצאות, הגדלת היקף החסכונות ומעקב אחר השקעות. לדוגמה, כאשר משתמש פותח חשבון Venmo, חברת Plaid היא זו שמאפשרת למשתמש לקשר את חשבון הבנק אל חשבון ה-Venmo שלו.

לקישוריות בין מוסדות פיננסיים לבין מפתחים יש חשיבות הולכת וגוברת בתהליך הנגשת יישומי פינטק בקרב צרכנים. 75 אחוז מהצרכנים המחוברים לאינטרנט השתמשו אשתקד באפליקציות פינטק לביצוע העברות כספיות, לעומת 18 אחוזים בשנת 2015. Plaid הינה המובילה ביצירת ממשק כזה בקנה מידה משמעותי. אחד מכל ארבעה אנשים המחזיקים כיום בחשבון בנק אמריקני השתמש ב-Plaid, כדי להתחבר ליותר מ-2,600 מפתחי פינטק, הפועלים בשיתוף למעלה מ-11,000 מוסדות פיננסיים.

רכישת Plaid בידי Visa מייצגת כניסה לשוק חדש, וכן משלימה ומרחיבה את עסקיה הקיימים של Visa. ראשית, טכנולוגיית הפינטק של Plaid פותחת הזדמנויות חדשות עבור Visa הן בשוק האמריקני והן ברחבי העולם. שנית, שיתוף הפעולה של Visa ו-Plaid מאפשר לחברה להעניק למפתחי פינטק יכולות תשלום משופרות ושירותי ערך מוסף רלוונטיים אחרים. לבסוף, הרכישה תאפשר ל-Visa לעבוד בצורה הדוקה יותר עם חברות פינטק לאורך כל שלבי הפיתוח, ותביא לצמיחה בעסקי הליבה של Visa.

לאחר השלמת ההסכם צפוי שיתוף הפעולה בין Visa ו-Plaid להעניק יתרונות משמעותיים למפתחים, מוסדות פיננסיים וצרכנים. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים ותנאי השלמת עסקאות אחרים, כמקובל. Visa תממן את העסקה במזומן ובהנפקת חובות בזמן המתאים. לעסקה זו לא תהיה כל השפעה על תוכנית רכישת המניות העצמית של Visa שהוכרזה בעבר או על מדיניות הדיבידנד. העסקה צפויה להיסגר בתוך שלושה עד שישה חודשים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית