בריטניה ניסתה את מערכת IronVision של אלביט מערכות

צבא היבשה של בריטניה ניסה לראשונה את מערכת המודעות המצבית של החברה הישראלית על טנק Challenger 2 Streetfighter II

 
בריטניה ניסתה את מערכת IronVision של אלביט מערכות

טנק צ'לאנגר 2 של הצבא הבריטי. צילום (ארכיון): מתוך ויקיפדיה
 

מערכת המודעות המצבית IronVision של אלביט מערכות נוסתה לראשונה על טנק Challenger 2 Streetfighter II. הניסויים נערכו בתחילת דצמבר 2019 במתקן המבצעים בבריטניה. תצוגת תכלית נערכה ב-5 בדצמבר בנוכחות בכירים מצבא היבשה של בריטניה, כולל ממעבדת המדע והטכנולוגיה של צבא היבשה (Dstl).

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הניסויים היו חלק מפיתוח גרסת Streetfighter של הטנק, הליך שהתחיל בדצמבר 2018 כניסוי על מנת לשנות את הטנק Challenger לפעולות במרחב אורבני. דובר משרד ההגנה הבריטי אמר לג'יינס: "Streetfighter נועד להוסיף שינויים לטנק Challenger כדי לייעל אותו לפעילות עירונית. שלושת המוקדים העיקריים של שינויים אלה הם קטלניות, מודעות מצבית ושיתוף פעולה עם רק"מ המשמש חי"ר".  

אלביט הצהירה כי שילוב IronVision היה חלק משדרוג המודעות המצבית, והוסיפה כי היא עבדה עם בריטניה לשילוב המערכת מאז הניסויים הראשונים בינואר 2019. IronVision מעניקה למפעילי הטנק ראייה של 360 מעלות סביב הרכב עם אפס שיהוי, במטרה לשפר את שרידות צוות הטנק.

דובר משרד ההגנה הבריטי הסביר עוד כי השינויים ב- CR2 Streetfighter II כללו גם הוספת מקלעים כבדים, משגר לטיל מונחה נגד טנקים (ATGW) שהותקן על גג הצריח ומערכת תקשורת משופרת כדי לתמוך ב-IronVision.

הכתבות הכי נקראות:

שיעור בהתמודדות עם האויב: הצצה לטייסת 115

"יכולת אסטרטגית": טייסת "אדיר" חדשה נחנכה

מבלי מענה מבצעי: טרור הבלונים חזר לעוטף עזה

החשש: פגיעה במלחמה נגד התעצמות דאעש

בין ישראל לקרטל: אתגרי מדינות אמריקה הלטינית