מבלי מענה מבצעי: טרור הבלונים חזר לעוטף עזה

גופים ביטחוניים רבים הודיעו כי יפתחו פתרון לאיום בלוני התבערה ,אך עד כה אף מערכת לא הגיעה למבצעיות. יחידת הבלונים העזתית חזרה לפעילות, ובמערכת הביטחון חסרי אונים

 

כוחות הביטחון באירוע טרור בלונים בעוטף עזה.. צילום (ארכיון): כבאות והצלה

מערכת של המשטרה, של רפאל, רחפני מירוץ, פגזים מיוחדים, כוונות נשק חכמות ושאר מערכות וניסויים, ועדיין - הבלונים ממשיכים לאיים על תושבי עוטף עזה. בימים האחרונים הצטברו דיווחים על אירועים של זרי בלוני נפץ הכוללים מטען מתפוצץ בעוטף עזה, כך לפי דיווח של קבוצת בטחון שדה בטלגרם. חלקם אף התפוצצו על הקרקע, ובמזל לא נרשמו נפגעים בנפש.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

נזכיר כי טרור הבלונים הופסק בתחילת השנה בגלל מזג האוויר החורפי, אך כעת חזרו לזירה העזתית. רק היום דווח על זר בלונים שאותר באחד היישובים במועצת שדות נגב. כשהגיעו כוחות הביטחון למקום התפוצץ חומר נפץ שהיה מחובר לזר הבלונים. לא היו נפגעים.

מתקפות הבלונים תפסו את עוטף עזה בשעה של מחאת הרבש"צים, שלרוב עוסקים יחד עם צה"ל והמשטרה בטיפול באיום זה. עם זאת, שביתת הרבש"צים טרם הגיעה לעוטף עזה, ורכזי הביטחון ביישובים עובדים כרגיל. "אין לנו כרגע תגובה כיצד ננהג אם וכאשר הרבש"צים במועצה ישבתו", מוסרים מקורות של ישראל דיפנס. בצה"ל מסרבים להתייחס למחאת הרבש"צים ובינתיים, נראה כי המצב בעוטף עזה נמצא ללא שינוי מהותי בהיבט הביטחוני.

ואיפה כלל הדיווחים בתקשורת על פתרונות לאיום הבלונים? ובכן, אלו נשארים בינתיים ככותרות, מבלי פתרון עובד בסטטוס מבצעי. מדובר במספר שנים בהן חמולות מסוימות בעזה מפריחות בלוני נפץ לעבר יישובי העוטף, ומשרד הביטחון, צה"ל, השב"כ והמשטרה חסרי אונים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

אמ"ן ממליץ: להגביר תקיפות נגד איראן בסוריה

סכנה ליישובים? הרבש"צים החזירו ציוד צבאי

מובילים בביטחון - ובשכר: שיאני חברות ממשלתיות

מחיר מופקע: ישראל תשלם כמיליארד ש"ח על לוויין

איום לא שגרתי מאיראן: דולפינים מאולפים וקטלניים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית