"יכולת אסטרטגית": טייסת "אדיר" חדשה נחנכה

בחיל האוויר נחנכה רשמית טייסת 116 - "אריות הדרום", טייסת ה"אדיר" השנייה. מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, אמר בטקס בבסיס נבטים: " טייסת 116 הופכת לחלק מהזרוע האסטרטגית, עכשיו אנחנו חזקים יותר"

 

שני מטוסי ה"אדיר" של טייסת 116. צילום: דובר צה"ל 

צה"ל חנך אתמול (ה') רשמית את טייסת "אריות הדרום", טייסת 116, בבסיס חיל האוויר נבטים. טייסת "אריות הדרום" הינה טייסת מטוסי ה"אדיר" (F-35i) השנייה, והיא מצטרפת לטייסת "נשר הזהב", טייסת 140, שנפתחה בשנת 2016 והוכרזה כמבצעית בחודש דצמבר 2017.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"המשך ההצטיידות במערך מטוסי ה'אדיר'", מדגישים בצה"ל, "מבטאת את שיתוף הפעולה הצבאי בין ישראל וארצות הברית, שממשיך להניב תוצאות מיטביות בתהליכי התעצמות והתייעלות. חיל האוויר הישראלי הוא אחד החילות היחידים בעולם המפעילים מבצעית את מטוס ה'אדיר', לצד חילות האוויר בארצות הברית, איטליה ובריטניה".

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, אמר בטקס החניכה: "בעוד רגעים אחדים נצדיע כולנו, ובהתרגשות שמאפיינת רק משפחה לוחמת - נפרוש מחדש את דגל הטייסת. לאורך 60 שנים, דורות של לוחמים וטכנאים, קצינים, נגדים וחיילים - לחמו בכל המלחמות והמבצעים, והדריכו דורות של לוחמי צוות אוויר. רבים מאיתנו נשאו את סמל הטייסת על החזה. עשיתי זאת בגאווה כחניך קורס אימון מתקדם, וגם אני נדבקתי ברוח הטייסת שהפכה לשם דבר בחיל".

"אתם עומדים במסדר הזה - ועיני רבים נשואות אליכם. אתם מופקדים על היכולת האסטרטגית של מדינת ישראל. זו משימה מחייבת שרק נבחרת ממוקדת עם תחושת מחויבות עמוקה תעמוד בה - זו משימתכם. חיל האוויר נושא מדי יום אחריות רבה על כתפיו. מעתה, טייסת 116 חוזרת והופכת לחלק מהזרוע האסטרטגית, לחלק מהיתרון האיכותי שלנו על אויבנו. האתגרים שיעמדו לפנינו - רבים ומגוונים. עתה - אנו חזקים יותר", אמר אלוף נורקין.

לאחר חניכת הטייסת, ביצרנית לוקהיד מרטין בירכו: "גאים בשיתוף הפעולה ארוך השנים עם מדינת ישראל וחיל האוויר בפרויקט מטוס ה-F-35, מטוס הקרב המתקדם ביותר בעולם. אנו מצפים להמשך מסירתם של 30 מטוסי ה-F-35 הנוספים עד שנת 2024 אשר ימשיכו לחזק את ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל לעוד עשורים רבים".

מתוך הטקס החגיגי בבסיס נבטים. צילום: דובר צה"ל

הכתבות הכי נקראות באתר:

אמ"ן ממליץ: להגביר תקיפות נגד איראן בסוריה

סכנה ליישובים? הרבש"צים החזירו ציוד צבאי

מובילים בביטחון - ובשכר: שיאני חברות ממשלתיות

מחיר מופקע: ישראל תשלם כמיליארד ש"ח על לוויין

איום לא שגרתי מאיראן: דולפינים מאולפים וקטלניים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית