פרשת הדחת טראמפ: חקירה חדשה באוקראינה

אוקראינה חוקרת אם שגרירת ארה"ב לשעבר במדינה הייתה תחת מעקב בלתי-חוקי מצד מקורב לעורך-דינו של הנשיא טראמפ, לפני שהודחה מתפקידה

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלינסקי. צילום: AP

משטרת אוקראינה הודיעה היום (ה') שפתחה בחקירה שמטרתה לבדוק אם שגרירת ארה"ב לשעבר במדינה, מרי יובנוביץ', הייתה תחת מעקב בלתי-חוקי לפני שהוחזרה לארה"ב. ההודעה באה לאחר שחברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב שחררו כמות גדולה של מסמכים, בהם תכתובות של לב פרנס – מקורב של עורך-דינו הפרטי של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ – בהן פרנס מתבטא בנוגע לאפשרות הדחתה של יובנוביץ' מתפקידה. כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות AP.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

משקד הפנים האוקראיני, שכוחות המשטרה נמצאים תחת סמכותו, הצהיר כי משטרת אוקראינה "לא מתערבת בעניינים הפוליטיים הפנימיים של ארצות הברית. עם זאת, ההודעות מכילות עובדות שייתכן שמהוות הפרה של החוק האוקראיני ושל אמנת וינה בנוגע ליחסים דיפלומטיים, אשר מגינה על זכויותיהם של דיפלומטים בארצות זרות". משרד הפנים הוסיף כי הזמין את ה-FBI לקחת חלק בחקירה.

במהלך נוסף הנוגע להליך ההדחה של הנשיא טראמפ, אוקראינה הצהירה כי היא פותחת בחקירת דיווחים שהאקרים רוסים חדרו למחשביה של חברת הגז האוקראינית בוריסמה. האנטר ביידן, בנו של סגן נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן, היה חבר בדירקטוריון בוריסמה. הליך ההדחה נגד טראמפ החל עם בדיקת חשדות שטראמפ ניסה ללחוץ על נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, לחקור את בוריסמה – לכאורה כדי להזיק פוליטית לביידן דרך הפרסום שחברה הקשורה לבנו נמצאת תחת חקירה. טראמפ, על פי החשד, לחץ על זלינסקי על ידי איום שימנע את העברת סיוע אמריקני לאוקראינה עד שזו תודיע על פתיחת החקירה נגד בוריסמה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

אמ"ן ממליץ: להגביר תקיפות נגד איראן בסוריה

סכנה ליישובים? הרבש"צים החזירו ציוד צבאי

מובילים בביטחון - ובשכר: שיאני חברות ממשלתיות

מחיר מופקע: ישראל תשלם כמיליארד ש"ח על לוויין

איום לא שגרתי מאיראן: דולפינים מאולפים וקטלניים

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית